SZOLGÁLTATÁS
 
KAPCSOLAT

Andrea Pöröntő
Marketing/kommunikációs specialista

LuK Savaria Kft.
Szombathely

Tel.  +36  94 588328
Andrea Pöröntö

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK

Kövessen minket a Twitter @schaefflergroup en, értesüljön a legújabb sajtóközleményeinkről és híreinkről.

2017-07-20 | Szombathely/Herzogenaurach

A Schaeffler felgyorsítja az átalakulást


  • A „Holnap mobilitása” stratégiát jóváhagyták; az E-Mobilitás, az Ipar 4.0 és a Digitalizáció jelentik a jövő kulcsterületeit
  • Az E-Mobilitás különálló üzleti területté válik azt Autóipari divízión belül; az Ipari divízió egyesíti a mechatronikai tevékenységeket és szolgáltatásokat az Ipar 4.0 szervezeti egység létrehozásával
  • Proaktív áttérés az új hajtáslánc technológiákra; mindeközben a Schaeffler nyolc szerződéssorozatot szerzett az elektromos tengelyekre és hibrid modulokra; erős növekedési lehetőségek előtt áll az Automotive Aftermarket
  • Az Ipari divízió számára folyamatosan növekvő piacot biztosítnak az Ipar 4.0 alkalmazásai
  • Továbbra is Kína jelenti a növekedés motorját; a következő öt évre tervezett értékesítési volumen megduplázódik
  • A „Financial Ambitions 2020” tervet jóváhagyták; az értékesítés növekedési üteme éves szinten átlagosan 4-6 százalékos, az EBIT-ráta a rendkívüli tételek levonása előtt 12-13 százalékos a 2020-ra meghatározott tervek alapján

A globális autóipari és ipari beszállító Schaeffler az idei, Bühlben megrendezett Capital Markets Day során mintegy 40 elemző és befektetési szakember jelenlétében bemutatta stratégiai terveit és hosszú távú növekedési kilátásait. A kiindulópontot a tavalyi évben bejelentett „Holnap mobilitása” stratégia és az integrált autóipari és ipari beszállítói modell gyártási szakértelme és rendszer know-how-ja jelentette.

A rendezvény elején Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG igazgatótanácsának elnöke a „Holnap mobilitása” stratégiát és annak három, 2020-tól fontos növekedési tényezővé váló kulcsterületét – E-Mobilitás, Ipar 4.0 és Digitalizáció – ismertette. Bejelentette, hogy a hibrid és tisztán elektromos meghajtású járművekhez szükséges termékek és rendszerek fejlesztése érdekében a Schaeffler-csoport 2018. január 1-jével független szervezeti egységként létrehozza az E-Mobilitás divíziót. Döntés született arról is, hogy – a meglévő német egységek mellett – Kínában az E-mobilitáshoz szükséges kompetenciaközpontot építenek ki, ezzel is elősegítve az alkalmazkodást az E-Mobilitás területéhez, ami a kínai piacon is egyre jelentősebbé válik. A növekedési potenciál fokozása érdekében az Ipari divízióban az összes mechatronikai tevékenységet valamint a digitálisan vezérelt üzleti szolgáltatási lehetőségeket összekapcsolják, és az „Ipar 4.0” elnevezésű független szervezeti egységben fogják működtetni 2018. január 1-től.

Az elemzőkhöz és befektetőkhöz szólva Klaus Rosenfeld elmondta: „Rendkívül dinamikus jelenleg a piac, a szereplők közötti verseny növekedését tapasztaljuk, ami szorosan összefügg az autóipar és az ipar területén végbemenő messzire ható változásokkal. Ha aktívan akarjuk ezt a változást alakítani, akkor fel kell gyorsítani az átalakulásunkat. Így a „Holnap mobilitása” stratégia részeként meghatározott E-Mobilitás, Ipar 4.0 és Digitalizáció jelentik a fő növekedési lehetőségeinket a jövőben.”

Klaus Rosenfeld a Schaeffler részvénypiaci jelenlétével kapcsolatban három tényezőt emelt ki, ami a technológiai vállalat szempontjából jelentős hatással bír: (1) az iparágit meghaladó értékesítési volument az Autóipari divízióban, (2) a jövedelmezőség folyamatos javulását az Ipari divízióban, (3) az erős szabad cash-flow termelő képességet a szerves növekedés további finanszírozása érdekében. Rosenfeld prezentációja végén megerősítette a 2017-es pénzügyi évre vonatkozó kilátásokat, amiket még június 26-án jelentettek be, egyúttal megerősítette a „Financial Ambitions for 2020” program végrehajtását.

A rendezvény második részében Matthias Zink és Prof. Dr. Peter Pleus, az Autóipari divízió vezetői bemutatták az E-Mobilitás bővülésének jelenlegi szakaszát, és megerősítették, hogy a Schaeffler-csoport az új erőátviteli technológiák terén bekövetkező változásokat proaktívan és magabiztosan kezeli. Az Autóipari divízió esetében a vevői projektek száma és az E-Mobilitás termékeivel kapcsolatos szerződéssorozatok folyamatosan bővülnek. Mindeközben a Schaeffler-csoport nyolc szerződést szerzett az elektromos tengelyekre és hibrid modulokra különböző vevőktől világszerte. Matthias Zink elmondta: „Ezekben a szerződésekben több mint egymilliárd eurós értékesítési volumen van. A hibrid járművekhez és a tisztán elektromos akkumulátorral felszerelt járművekhez tartozó termékek és rendszerek az Automotive OEM üzletág teljes értékesítésének legalább 15%-át fogják kitenni 2020-ig várakozásaink szerint.”

A vállalat 2020-ra a globális autóipari szektort 4 százalékponttal felülmúló éves növekedési ütemre számít. Ezt az értékelést a divízió rendelési bevételei támasztják alá, amelyek lényegesen magasabbak voltak, mint az előző évek értékesítési adatai.

Michael Söding, a langeni Automotive Aftermarket divízió elnöke a szervezet üzleti modelljéről és jövőbeni növekedési lehetőségeiről számolt be. A Schaeffler az Automotive üzletággal kapcsolatban is optimista. „A gépjárműpark éves bővülési üteme és a járművek egyre összetettebbé válása hatalmas növekedési lehetőséget tartogat számunkra az alkatrészpiacon. Az a célunk, hogy 2025-re legalább 4 százalékos növekedési ütemet érjünk el éves szinten.”

A rendezvény negyedik részében Dr. Stefan Spindler, az Ipari divízió vezetője arról beszélt, hogy a komponensek mellett a rendszerek és a mechatronikai termékek egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert. Ráadásul a vállalat folyamatosan bővülő piacot lát az Ipar 4.0 alkalmazásai számára. Dr. Spindler elmondta: „Az Ipar 4.0 megoldások területén következetesen növelni szeretnénk tartalmunkat alkalmazásonként. Célunk, hogy 2022-ben értékesítéseink 10 százaléka az Ipar 4.0-val kapcsolatos termékek és megoldások eladásából származzon.”

A rendezvény végén Dr. Yilin Zhang, a Kínai Régió vezérigazgatója a Schaeffler-csoport kínai stratégiáját és növekedési lehetőségeit ismertette. Kínában a Schaeffler nyolc gyárral és mintegy 11.300 munkatárssal van jelen. A vállalat a helyi és nemzetközi autóipari és ipari szereplők egyik legjelentősebb technológiai partnere, átlagos növekedési üteme a kínai piacon éves szinten 20 százalékos volt. A Schaeffler növekedési kilátásai különösen ígéretesek a kínai régióban, kiváltképp az E-Mobilitás területén, ahol Kína egyre gyorsabb ütemben válik a világ vezető piacává.

A villamos tengelyek és hibrid modulok szerződéssorozatából hármat Kínában szerzett meg a Schaeffler. A 2016-os pénzügyi évben a Kínai Régió forgalma körülbelül 2 milliárd euróra rúgott, ami a Schaeffler-csoport összforgalmának 15 százalékát teszi ki. Dr. Yilin Zhang, a Kínai Régió igazgatója hozzátette: „A Schaeffler-csoport Kínában rendkívül jó helyzetben van. A tervünk az, hogy a következő öt évben megduplázzuk a forgalmunkat a régióban, és a vállalatcsoport összforgalmában a jelenlegi szinthez képest mintegy 15 százalékkal növeljük arányunkat.”

A Schaeffler a Capital Markets Day során megerősítette a „Financial Ambitions 2020” tervet. A vállalat előreláthatóan éves szinten átlagosan 4-6 százalékos szerves növekedést ér el 2020-ra, az EBIT-marzs a rendkívüli tételek levonása előtt 12-13 százalékos lesz, a szabad cash-flow pedig 900 millió euró körül fog alakulni 2020-ban. Ez alapján az egy részvényre jutó eredmény 2020-ra körülbelül 2,00 euró lesz. Továbbá a mérleg minőségének további javítása a cél 2020-ig, és a részvényesek számára a nettó bevétel 30-40%-át kitevő osztalék kifizetése.

„Tőzsdén jegyzett családi vállalatként és egyben vezető technológiai partnerként kitűnő pozícióból indulunk neki a „Holnap mobilitása” formálásának, aminek köszönhetően vevőink és üzleti partnereink elvárásainak maradéktalanul eleget tudunk tenni. Hosszú távon gondolkodunk, és optimistán tekintünk a jövőbe. Továbbra is a jövedelmezőség fenntartásával akarunk növekedni a négy vállalati értékünk –fenntarthatóság, innováció, kiválóság és szenvedély – szellemében”, zárta a rendezvényt Klaus Rosenfeld.

A Schaeffler-csoport Capital Markets Day rendezvényén bemutatott dokumentumok elérhetőek a vállalat honlapján.

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogadom