Keresési kifejezés

A Schaeffler bemutatja a sorozatgyártásra kész elektromos motorokat A Schaeffler elektromobilitási portfóliójának bővítése

Pressrelease Stage Image
Széles felhasználási terület 20 és 300 kW között: a Schaeffler elektromos motorjai hibrid modulokhoz, hibrid meghajtásokhoz és elektromos meghajtásokhoz.

2019.09.06 | Szombathely

  • Komplett rendszerek elemeiként használható, jó hatásfokú elektromos motorok gyártásának indítása
  • A termékskálában megtalálhatók hibrid- és elektromos hajtásokhoz kialakított megoldások
  • Tökéletes termékismeret: 15 kW-tól 300 kW feletti teljesítményosztályokig
  • Minden egy forrásból: magas nettó teljesítményarány - a tekercselőgépektől a magas fokon integrált elektromos hajtásrendszerekig

A Schaeffler belép az elektromos motorok gyártásába egy moduláris, magas szinten integrált technológiai platformmal. Az elektromos motorok ezen családját magas hatásfok és jó ár-érték arány elérésére tervezték. A lehetséges alkalmazási területük a hibrid moduloktól a dedikált hibrid hajtásokon (DHT) át egészen az elektromos tengelyhajtásokba épülő elektromos motorokig terjed: 48 és 800 V közötti feszültség, valamint 15 és 300 kW közötti teljesítménytartomány lehetséges. 2021-ben fog elkezdődni a sorozatgyártás a különböző vevői projektek igényeinek megfelelően. A Schaeffler világszerte működő gyárainak hálózatát, valamint speciális gépeket és szerszámgyártó üzemeket fog felhasználni a megfelelő gyártósorok felállítására és működtetésére. A Schaeffler a házon belül kifejlesztett, tömegtermelésre kész elektromos motorokat komplett rendszerekként mutatta be a nyilvánosságnak első alkalommal az IAA kiállításon.

Tökéletes rendszerismeret

Mivel az utolsó megmaradt technológiai rés – az állórész-gyártás – 2018 végén az Elmotec Statomat felvásárlásával megoldódott, a vállalat most már teljes mértékben képes megvalósítani az elektromos motorok sorozatgyártási folyamatát. A mechanikus alkatrészek, a gyártási folyamatok és a tekercselési technológiák átfogó ismerete, valamint a járműrendszerek mélyreható ismerete garantálja a rövid fejlesztési időt, és biztosítja a zavartalan folyamatokat a technológiailag kifinomult elektromos motorok gyártásában. „Az erőátviteli rendszerek, az elektromos motorok és a teljesítményelektronika megértése és magas szintű ismerete önmagában is művészet” - magyarázta Dr. Jochen Schröder, a Schaeffler AG E-mobilitási üzletágának vezetője. „Létrehozni egy működőképes, átfogó rendszert és hajtásláncot ezekből az elemekből már egy másik szint. Mi mindkettőben szakértők vagyunk.”

Hatékonyság minden területen a moduláris technológiai rendszernek köszönhetően

A P2 hibrid modulok elektromos motorjaira különleges követelmények vonatkoznak, mivel jellegükből fakadóan ugyanolyan fordulatszámon működnek, mint a belsőégésű motorok. A minimális tengelyirányú hossz és a tengelykapcsoló, valamint a kinyomórendszer integrációját lehetővé tevő hely a forgórészen belül biztosítja a jó helykihasználást és a kis méretet. A koncentrált tekercselés eredménye a rendkívül kis axiális méret. A kínálat 48 V-os és nagyfeszültségű motorok esetén is 15 - 120 kW közötti tartományban érhető el. Mivel a hibrid modul száraz rendszer, az állórészt hűtőköpeny segítségével aktívan hűteni kell. Nedves tengelykapcsolóval rendelkező rendszerekben a rendelkezésre álló olaj felhasználható az elektromos motor hőmérsékletének csökkentésére is, ami jelentősen jobb hőleadást és magasabb tartós teljesítményt eredményez. A legjobb azonban, ha az energiaveszteség létre sem jön, ezért a motorokat széles működési tartományban magas hatásfokra optimalizálják.

A rendelkezésre álló helytől függően ugyanez vonatkozik a dedikált hibrid hajtások elektromos motorjaira. Ezeket a hajtásokat általában úgy tervezik meg, hogy nagyobb tengelyirányú beépítési helyet biztosítanak a magas fordulatszámú elektromos motorok számára. A 80 és 140 kW teljesítményszintek átlagosnak tekinthetők. A hajtás és a hajtáslánc működési módjától függően ezek a motorok generátorként vagy motorként tudnak együttműködni a belsőégésű motorral, jelleggörbéjük a felhasználási profilnak megfelelően optimalizált. A plug-in hibridek esetében – a teljesen elektromos üzemmód eredményeként – akusztikus viselkedésük kiemelt tényező. Sok esetben az elosztott tekercselés a megfelelő megoldás. Ehhez a Schaeffler meghatározott egy második sztenderd tekercselési módszert, amelyhez a gyártógépeket is házon belül fejlesztették ki. A szóban forgó metódus a rúdtekercselés, amelyet az Elmotec Statomat folyamatosan finomít Karben-ben található telephelyén. Egy speciális felhasználhatóság biztosítása érdekében 137 mm tengelyhosszúságú, 125 kW teljesítményű és 310 Nm nyomatékú elektromos motor fejlesztettek ki.

A portfóliót az elektromos tengelyhajtások – közlőművel és teljesítményelektronikával integrált elektromos motor – számára készített elektromos motorok teszik teljessé. Ezek lefedik mind a 2-es (400V), mind a 3-as (800V) nagyfeszültség-osztályokat, a teljesítményük 100 kW és 300 kW közötti tartományba esik. Tehát a rendszer tervezése lehetővé teszi, hogy ezeket a motorokat nagy, maximum 20.000 fordulat / perc fordulatszámra állíthassák be, így a rúdtekercselés előnyeit teljes mértékben kihasználhatjuk. Az állórész nagy számú hornya segíti a hőmérséklet hatékony csökkentését és a forgó elektromágneses mező felharmonikusainak a számát. Ennek két előnye van: magas teljesítménysűrűség és kiváló hatásfok.

„Azáltal, hogy új tapasztalatokat szerzünk az elektromos motorok házon belüli fejlesztésében és gyártásában, nemcsak kibővítjük portfóliónkat, hanem következetesen folytatjuk az elektromobilitási stratégiánkat is. Átfogó, rendszerekkel kapcsolatos szakértelmünk, és az általunk szakszerűen kidolgozott megoldások eredménye, hogy ügyfeleink elismert és megbízható rendszer- és alkatrészgyártóként tartanak minket számon, és elvárásaiknak, illetve mobilitási igényeiknek megfelelő, ideális termékeket szállítunk” - magyarázta Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari területének vezérigazgatója.

Közzétevő: Schaeffler-csoport Magyarország
Ország: Magyarország

Kapcsolódó médiatartalom

Letöltések

Sajtóközlemények

Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)

Oldal megosztása

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogad