Keresési kifejezés

Egy évnyi sikeres együttműködés mérlege Space Drive - úton a sorozatgyártás felé

Pressrelease Stage Image
A maga nemében egyedülálló a világon: Az ADAS processzorral kombinálva – mely a GPS, a kamerák, a radar és az egyéb érzékelők adatait is felhasználja – a Space Drive kiváló alapot nyújt ma a 4. és 5. autonóm vezetési szakaszhoz, azaz a teljesen automatizált és vezető nélküli járműhöz.

2019.10.31 | Szombathely

  • Sikeres év a Schaeffler és a Schaeffler Paravan Technologie GmbH & Co. KG vegyesvállalat számára
  • Matthias Zink: „A Schaeffler futóműrendszer-beszállítóvá válik”
  • Intelligens járművekre vonatkozó mobilitási modell fejlesztése Kínában, a Hunan régióban, Changsha városában
  • A Space Drive-val felszerelt Audi R8 LMS GT3 megkapja a versenyengedélyt a DTM programjában

Az autóipari ágazat mélyreható változás előtt áll. Olyan új technológiák, mint az elektronikus járművezérlő rendszer (drive-by-wire rendszer) és a Space Drive, valamint olyan új járműkoncepciók, mint a Schaeffler Mover egyre inkább a középpontba kerülnek. Mindkét fél áttekintette a partnerség első évének mérlegét. A jövő mobilitása a digitálizáció irányába mozog: kormányoszlop nélküli járművek, új közlekedési koncepciók a városi térben. „A Schaeffler Paravan Technologie létrehozásával a Schaeffler egyértelműen pozicionálta magát a jövő technológiái felé“ - mondta Matthias Zink, a Schaeffler Autóipari OEM területének vezérigazgatója. „A Space Drive kulcsfontosságú technológiájával és a Schaeffler Mover innovatív járműkoncepciójával jelentős részt szeretnénk játszani a holnap mobilitásának formálásában. A Schaeffler jó úton jár, hogy vezető futóműrendszer-beszállítóvá váljon.”

Közösen a sorozatgyártás felé

„Olyan partnerség jött létre, melyből mindkét fél profitál” - mondta Roland Arnold, a Schaeffler Paravan Technologie GmbH & Co. KG ügyvezetője és a PARAVAN GmbH. alapítója. „Elértük az első mérföldköveket, és leraktuk az alapjait a Space Drive technológia nagyszériában történő gyártásához szükséges továbbfejlesztéshez. A Schaeffler Mover önvezető, jövőorientált technológiai platformként mutatkozott be a frankfurti IAA kiállításon.” A digitális közlekedési- és járművezérlő rendszerekkel, valamint az önvezető járművek fejlődése iránti érdeklődés lényegesen felerősödött. Az olyan közúti engedéllyel rendelkező technológiák, mint a Space Drive - melyek megfelelnek a szigorú biztonsági előírásoknak - a fejlesztők érdeklődésének középpontjába kerültek. „A tervek szerint 2021-ben indul a sorozatgyártás” – emelte ki Matthias Zink. „Számos vevővel dolgozunk együtt olyan konkrét projekteken, melyeknél a Schaeffler Mover-be épített komponensek – mint a Schaeffler Intelligent Corner Modules és a Space Drive – már alkalmazásra kerülnek. Mindennek fényében alvázrendszer/futómű beszállítónak tekintjük magunkat, aki meghajtásokat és járművezérlő rendszereket szállít partnerei részére.”

Növekvő jelenlét a kínai piacon

A Schaeffler szeptember elején írt alá egy megállapodást Kínában az autonóm vezetés Schaeffler-technológiákkal történő támogatásáról. A kínai Hunan tartománnyal kötött beruházási megállapodás azt irányozza elő, hogy a két partner együttműködjön egy, az intelligens járművekre vonatkozó mobilitási modell kialakításában Hunan régióban, Changsha városában. A Schaeffler ennek keretében elsősorban az önvezető rendszerek alapját jelentő Space Drive technológiát, valamint a Schaeffler Intelligent Corner Module-lal (Schaeffler Intelligens Sarokmodullal) rendelkező Schaeffler Mover-t fejleszti tovább. A Schaeffler tervei között szerepel egyúttal egy új kutatási és fejlesztési központ létrehozása a régióban. A Schaeffler Nagy Kínai Régiójában az előbb említett második K+F központnak a fő feladata a holnap intelligens járműveihez kapcsolódó technológiák fejlesztése lesz.”

Versenyengedély a Space Drive-val felszerelt Audi R8 LMS GT3 számára

Hogy mindez extrém körülmények között is lehetséges technikalilag, bizonyítja az Audi R8 LMS GT3, mely a DMV Gran Turismo és a Touring Car Cup (DMV GTC) keretében a versenypályán is száguld. A Space Drive járművezérlő rendszerrel felszerelt Audi R8 LMS GT3 a DMV GTC szezonzáró versenyén, október végén a Hockenheimringen indult el először, és a két alkalommal is az élmezőnyben végzett. A koncepciójármű – mely versenysport történetében először volt a pályán olyan technológiával, melyből teljes mértékben hiányzik a mechanikus kapcsolat a vezérlőegységek és a kormánymű között – júniusban kapta meg a Német Motorsport Szövetség (DMSB) engedélyét. A versenyautót a Phoenix-Racing csapata menedzseli, és az egykori Forma 1-es versenyző, Markus Winkelhock vezeti. „A projekt számára fontos mérföldkövet jelentett a versenyben való részvétel. A versenyhétvégéken olyan fontos tapasztalatokat szereztünk, melyek a rendszer továbbfejlesztésénél is figyelembe vehetők majd” - hangsúlyozta Roland Arnold. A következő évben a DMV GTC a DTM, vagyis a Német Túraautó Bajnokság keretprogramjában jelenik majd meg.

Közzétevő: Schaeffler-csoport Magyarország
Ország: Magyarország

Kapcsolódó médiatartalom
Letöltések

Sajtóközlemények

Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)

Oldal megosztása

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogad