Keresési kifejezés

Fokozza fejlesztéseit a hátsókerék-kormányrendszerek területén a Schaeffler

Pressrelease Stage Image
Fejlesztési partnerség az intelligens hátsókerék-kormányzás (iRWS) területén: Dr. Keiwan Kashi, a Schaeffler mechatronikai rendszerek üzletágának vezetője és Dr. Stefan Waschul, a Robert Bosch Automotive Steering személygépkocsi-kormányzási terület vezetője a szerződés aláírásakor.

2020.09.21 | Herzogenaurach/Schwäbisch Gmünd

  • Új partnerség a Bosch Automotive Steering-gel
  • Az intelligens mechatronikus hátsókerék-kormányrendszer javított menetkényelmet és biztonságot, valamint kiemelkedő energiahatékonyságot kínál
  • Matthias Zink: “Ahhoz, hogy futóműrendszerek kiemelt technológiai partnerévé váljunk, kulcsfontosságú mérföldkő ez számunkra.”

A globális autóipari és ipari beszállító Schaeffler fejlesztési együttműködésbe kezd a Robert Bosch Automotive Steering GmbH-val az intelligens hátsókerék-kormányzás (iRWS) területén. A partnerség célja a piaci érdekeltség növelése a hátsó kerék kormányrendszerekhez integrált megoldások kínálatával. A partnerség keretében a Schaeffler mechatronikus iRWS-t, a Bosch Automotive Steering pedig szoftvereket és elektronikát biztosít kormányvezérlő egységek formájában. “Egyesítjük a két vállalat erősségét, így olyan integrált rendszereket hozhatunk létre, amelyek kiváló hozzáadott értéket jelentenek ügyfeleink számára" - mondta Matthias Zink, a Schaeffler Autóipari OEM vezérigazgatója. "Az intelligens hátsókerék-kormányzási technológia kulcsfontosságú mérföldkő a Schaeffler számára, hogy a futóműrendszerek kiemelt technológiai partnerévé váljon."

Hátsókerék-kormánytechnika: mechatronikus fejlődés

A Schaeffler még 2015-ben sikeresen elindította mechatronikus intelligens aktív görgős vezérlőrendszerét (intelligent Active Roll Control system - iARC). „Az ebből levont tanulságokat közvetlenül a mechatronikus hátsókerék-kormányzás fejlesztésébe ültettük” – mondta Dr. Keiwan Kashi, a Schaeffler mechatronikai rendszerek üzletágának vezetője. „A mechatronikai szaktudásunk, illetve a mechanikai és mechatronikai komponensek terén megszerzett alapvető kompetenciáink ötvözésével rendkívül hatékony terméket hoztunk létre, amely az ügyféligényekhez igazítható. A mechatronikus iRWS egység javítja a menetkényelmet és a biztonságot, amely rendkívül fontos a mai, gyorsan urbanizálódó világban. Azáltal, hogy a rendszer a hátsó kerekeket az első kerekekkel ellentétes irányba fordítja, csökkenti a fordulási sugarat, jelentősen növelve így a manőverezhetőséget a szűk helyeken, például forgalmas városi környezetben, parkoláskor. A hátsó tengelyt segítő kormánymű javítja az irányíthatóságot, a stabilitást és a menetkényelmet, valamint fokozza a jármű biztonságát. A Schaeffler hátsókerék-kormányrendszere súlyát tekintve könnyű technológiákból áll, maximális össztömege mindössze nyolc kilogramm. A rendszer középpontjában egy bolygógörgős meghajtó áll, amely önzáró funkcióval bír, és biztosítja, hogy a hátsó kerekek ne változtassanak irányt a sofőr közreműködése nélkül. A bolygógörgős meghajtó kiemelkedő hatékonyságot nyújt. A rendszer akusztikailag optimalizált, így különösen jól alkalmazható alacsony zajszintű elektromos járművekben.

A Bosch kormányvezérlő egysége támogatja a biztonságosabb vezetést

A Bosch az együttműködés keretében biztosítja a kormányvezérlő egységet, illetve a vezérlő elektronikát, az elektromos motort és a szoftvert tartalmazó integrált modult. Alakítható és moduláris kialakítás - ez a Schaeffler új hátsótengelyes kormányrendszerének számos, vezetést segítő funkciójában alapvető. A kormányvezérlő rendszer már jól bevált, több millió elsőtengely- kormányzású járműben sikeresen alkalmazzák. A Bosch még nagyobb védelmet nyújt a ciber támadások ellen is. A funkciókat és a frissítéseket az OTA technológia támogatja. “Harmadik generációs kormányvezérlőnket tavaly dobtuk piacra, és máris nagyon jól teljesít az elsőtengelyes kormányrendszerek piacán" - mondta Dr. Stefan Waschul, a Robert Bosch Automotive Steering személygépkocsi-kormányzási terület vezetője. „A partnerség keretében tapasztalatainkat a hátsótengelyes kormányrendszerekre is alkalmazzuk: hozzátesszük a szoftverek és az E/E architektúra terén szerzett tapasztalatainkat és műszaki szakértelmünket, amely a kormányvezérlő rendszerek piacvezetőjévé tett minket.”

A szoftverfejlesztés és a kormányvezérlés területén szerzett évtizedes tapasztalatával a Bosch már számos ügyféllel együttműködve sikeresen alkalmazta a technológiát. A kormánykerék nyomatékérzékelő jelei alapján a kormányvezérlő egység integrált elektronikus vezérlője kiszámítja az optimális kormányasszisztenciát, amelyet azután az integrált elektromos motor biztosít. A számítás a kormányra kifejtett nyomaték mellett számos egyéb paramétert is figyelembe vesz.

Közzétevő: Schaeffler Hungary
Ország: Magyarország

Kapcsolódó médiatartalom
Letöltések

Sajtóközlemények

Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)

Oldal megosztása

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogad