Keresési kifejezés

A Schaeffler ismertette 2025-ig szóló terveit

2020.11.18 | Budapest

  • a Schaeffler AG az 5. tőkepiaci napon bejelentette a vállalatcsoport a 2025-ös ütemtervét
  • A terv három pillére: stratégia, végrehajtási program és középtávú célok
  • A vállalatcsoport és a három üzletág vezetői ismertették a növekedési lehetőségeket és az értékteremtési potenciálokat
  • A 2025-re vonatkozó középtávú célok csoport- és divíziós szinten meghatározottak
  • Klaus Rosenfeld: „Szeretnénk továbbra is ügyfeleink preferált technológiai partnere maradni.”

A Schaeffler – mint globális autóipari és ipari beszállító – a 2020-as tőkepiaci napon (Capital Market Day) ismertette a 2025-ös ütemtervét (Roadmap 2025). A terv szerint a Schaeffler frissíti üzleti stratégiáját, konkrét programot határoz meg a stratégiája végrehajtására, és középtávú célokat fogalmaz meg. A 2025-re vonatkozó középtávú célokat a november 17-i piaci zárás után tették közzé, melyeket a tőkepiaci napon tovább pontosítottak. A rendezvény középpontjában a Schaeffler három üzletágának vezetőinek előadásai álltak: megvitatták a divízióik növekedési lehetőségeit és az értékteremtési potenciálokat.

Stratégiai prioritások a 2025-ig szóló tervben

Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG Igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta, hogy a 2025-ös ütemterv nem jelent radikális stratégiai változást. A cél, hogy tartsák a jelenlegi irányt azokon a területeken, ahol sikeresnek bizonyultak az intézkedések, továbbá fontos, hogy még inkább koncentráljanak a vállalat erősségeire, és javítsanak azokon a területeken, ahol van még fejlődési lehetőség. Az új vállalati szlogen: „We pioneer motion” kifejezi a Schaeffler - mint globális jelenléttel rendelkező diverzifikált autóipari és ipari beszállító - elkötelezettségét a mozgás és a fejlődés alakítása mellett – emelte ki. Ehhez a Schaeffler-csoporton belüli szinergiák még hatékonyabb felhasználására lesz szükség - tette hozzá. A vállalat sikere továbbra is az innováció, a gyártási kiválóság, a csúcsminőség és a rendszerismeret kulcsfontosságú elemein alapszik. Ugyanakkor elmondta, hogy a Schaefflernek folytatnia kell az átalakulást, a szakértelmére és céljai megvalósítására kell összpontosítania.

Az Autóipari technológiák üzletág tekintetében ez azt jelenti, hogy felgyorsítják az átmenetet az elektromos mobilitás és jármű-komponensek felé. Az Autóipari kereskedelem divízió prioritása a meglévő magas árrés fenntartása lesz, miközben a növekedési lehetőségek kihasználására is összpontosítanak majd a független utángyártott szegmensben. Az Ipari üzletág új növekedési ágazatokba kíván csatlakozni, és folyamatosan növelni szeretné jövedelmezőségét - mondta.

Mindezen intézkedéseket továbbra is következetesen és szigorú működési fegyelem mellett hajtják végre. A fókuszban továbbra is a szabad cash flow és a csoporton belüli tőke megosztása szerepel. A cél a hosszú távon fenntartható hozzáadott érték létrehozása.

Rosenfeld öt fő tendenciát azonosított a jövőre vonatkozóan, amelyek egyedi lehetőségeket nyitnak meg a Schaeffler-csoport előtt: (1) fenntarthatóság és klímaváltozás, (2) új mobilitás és elektromos erőátvitel, (3) autonóm termelés, (4) adatgazdaság és digitalizáció, és (5) demográfiai változások. Ezen trendek alapján a Schaeffler öt olyan területet fogalmazott meg, amelyekben a vállalat tovább kívánja erősíteni pozícióját. Ezek a területek mind a három üzletág termékeit és szolgáltatásait, valamint a tíz szektort és ágazati klasztert érintenek.

A Schaeffler-csoport erős növekedési potenciált lát az olyan ágazatokban, mint például a hidrogéntechnológia – mind a mobil alkalmazásokhoz használt üzemanyagcellák, mind pedig a zöld hidrogén-előállítás elektrolizáló berendezései formájában: „a Schaeffler-csoport jelentős növekedési lehetőséget lát a hidrogén-ágazatban. Kiváló gyártási és iparosítási szaktudásunkkal kiemelkedő helyzetben vagyunk ahhoz, hogy ügyfeleinknek magas színvonalú megoldásokat kínálhassunk, és profitálhassunk a megújuló energiák területének bővüléséből” - mondta Rosenfeld.

A fenntarthatóság kérdése kiemelt jelentőséggel bír a Schaeffler-csoport számára. A vállalat integrált megközelítést alkalmaz minden divízióban, funkcióban és régióban. A cél 2030-tól a CO2-semleges termelési műveletek megvalósítása.

Autóipari technológiák: az elektromos hajtáslánc területén innovációs vezető szerepre törekednek

Matthias Zink, az Autóipari technológiák üzletág vezérigazgatója előadásában kiemelte, hogy az autóiparban – ahol már folyamatban volt az alapvető strukturális átalakulás – továbbra is magas a bizonytalanság, hiszen a COVID-19 járványnak különösen súlyos hatása volt a területre. Konzervatív megközelítésre van szükség, amely a szigorú költségfegyelmet és a fokozott rugalmasságot ötvözi - mondta.

A hajtáslánc területével kapcsolatban Zink 2035-ig kiterjesztette a Schaeffler „Vision Powertrain 2030” programját - mely program a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek globális gyártására vonatkozik. Az elektromosítás üteme erőteljesen növekszik, az akkumulátoros és üzemanyagcellás meghajtású járművek (xEV) száma 50 százalékra emelkedik, a hibrid hajtások (HEV) és a belső égésű motorok (ICE) aránya pedig 35, illetve 15 százalékra csökken.

A Schaefflernek ezt a változást figyelembe kell vennie a portfólió kialakításában és tőkeallokációs döntésekben is - mondta. A kisebb növekedési potenciállal rendelkező üzleti területeknek nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a bevételekre és a hatékonyságra, mindezt új technológiákba és új üzletekbe történő nagyobb befektetésekkel. A közeljövőben a HEV és az optimalizált ICE meghajtások továbbra is fontosak maradnak az árrések stabilizálása és a szabad cash flow létrehozása szempontjából, részben az új üzleti területek növekedésének finanszírozásának eszközeként. Az Autóipari technológiák üzletágon belül folytatódik a hatékonyság növelését és az összetettség csökkentését szolgáló intézkedések végrehajtása - mondta.

Dr. Jochen Schröder, az E-Mobility terület vezetője kiemelte a beérkező megrendelések nagy számát, amelyek 2019-ben 4 milliárd eurót, 2020 első felében pedig több mint 1 milliárd eurót tettek ki. Az e-mobilitási rendelések bevételi célértéke 2021-ig 1,5-2 milliárd euró - jegyezte meg -, míg az ezt követő időszakra vonatkozó cél átlagosan évi 2-3 milliárd euró. Kiemelte az elektromos mobilitással foglalkozó magyarországi üzem megépítését, illetve a korszerű elektromos mobilitási központ kialakítását Bühlben, hangsúlyozta a „3in1” elektromos tengelyek szállítójaként az elismert pozíció megszerzésének sikerét és a teherautókhoz gyártott elektromos motor-alkatrészek fontosságát (Egyesült Államok). A teherautók üzemanyagcellás technológiája terén is nagyon ígéretes lehetőségek vannak kilátásban - mondta. Ez egy olyan terület, ahol a Schaeffler-csoport hidrogén-technológiai kezdeményezései folytán remek pozíciót szerezhet meg.

Van néhány sikertörténet a jármű-komponensek terén is, például az önvezető járművek területén. Schröder a Bosch-sal való partnerséget említette (hátsókerék-kormányrendszerek, Schaeffler Paravan), melynek keretében jelenleg is folynak a steer-by-wire megoldások fejlesztései.

2025-ig középtávú célként az Autóipari technológiák divízió a bevételek növekedését célozza meg (átlagosan 200-500 bázisponttal), a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek globális termelésének növekedését meghaladó mértékben. A speciális tételek előtti cél EBIT-ráta 4-6 százalék, ennek a tartománynak az alsó értékét legkésőbb 2023-ig el kell érni.

Autóipari kereskedelem: a piaci lehetőségek megvalósításához szükséges üzleti modell változásai

Michael Söding, az Autóipari kereskedelem üzletág vezérigazgatója összefoglalta a területére vonatkozó jelenlegi és jövőbeli piaci trendeket. A jelenlegi előrejelzések alapján a jelenleg globálisan 1,40 milliárd gépkocsit számláló járműpark 2025-re 1,55 milliárdra nő, főként a kínai trendek miatt. A járműpark ezen növekedésével párhuzamosan lehetőségek nyílnak meg a pótalkatrész-területen a járművek átlagéletkorának növekedése és a járművek komplexitása felé vezető tendencia miatt. Ezek a tendenciák a járműjavítás iránti nagyobb kereslethez vezetnek.

Ugyanakkor az utángyártott szektor profit pooljai nyomás alatt vannak, különösen a konszolidáció és az új piaci belépők miatt. Ezenkívül a digitális platformok és az e-kereskedelem megváltoztatja a fogyasztók viselkedését is.

A Schaefflernek több vonalon is válaszolnia kell a kihívásokra, és módosítania kell az üzleti modelljét - mondta. Példaként a vállalat megoldási- és szolgáltatási kínálatának bővítését hozta fel. A komponens-beszállítótól a rendszerek és integrált megoldások beszállítójáig tartó átmenet részeként például a Schaeffler adatalapú szolgáltatásokat és innovatív plug-and-play javítási megoldásokat kínál. Egy másik út az ipari partnerségek kialakítása a holisztikus megoldások - többek között a járműadatokhoz való hozzáférés – alapjaként – mondta.

Söding a digitális értékesítési csatornák létrehozását is kiemelte, hivatkozva a kínai ETC (motor, erőátvitel és futómű) termékportfólióra, amely „egyablakos ügyintézést” kínál az összetett termékek számára egy széttagolt piacon, nagy növekedési potenciállal. A REPXPERT portál digitális csatornákat is alkalmaz - jegyezte meg.

A hatékonyság növelésének egyik intézkedéseként utalt az „Aftermarket Kitting Operation Europe” (AKO Europe) létrehozására: az összeszerelő és csomagoló központ 2020. augusztus 12-én kezdte meg működését. 2023-ra az AKO a globális raktárkészletek legalább 60%-át le fogja fedni. Digitális és nem digitális megoldásokat egyaránt felhasználva, mindez fenntartható lendületet ad a hatékonyságnak és a rugalmasságnak az autóipari utángyártott alkatrészek szállításában. A rövidebb szállítási távolságok miatt 20% -kal csökkenthető a CO2-kibocsátás is - mondta.

Az Autóipari kereskedelem 2025-re vonatkozó középtávú célkitűzései az állandó devizában számított, a globális GDP növekedésénél magasabb bevételnövekedés. A speciális tételek előtti EBIT-ráta célkitűzése 13-15 százalék, és legkésőbb 2023-ig szeretnék elérni az alsó értéket.

Ipar: magasabb árrés az új üzleti területek és az operatív intézkedések segítségével

Dr. Stefan Spindler, az Ipari üzletág vezérigazgatója kiemelte, hogy a globális ipari termelés 2020-ban várhatóan legalább 8%-kal csökken az előző évihez képest. Kína kivételével minden régióban negatív a tendencia - mondta. A pandémiát megelőző növekedési szintre várhatóan csak 2022-ben lehet visszatérni. Hosszú távon a nyolc ágazati klaszter növekedési kilátásai pozitívak - folytatta -, a szélenergia és a vasút tekinthető a legerősebb növekedési potenciállal rendelkező piaci szektornak.

A divízió növekedést generálhat azáltal, hogy kihasználja a legfontosabb jövőbeli trendek adottságait, például a fenntarthatóságot és a demográfiai változásokat – emelte ki. De a növekedést az innovatív rendszerek és szolgáltatások értékesítése is ösztönözheti - tette hozzá. A Schaeffler erős pozícióval rendelkezik a komponensek területén; a gyártástechnológián és az innovatív termékfejlesztésen alapuló növekedés több évtized alatt épült fel. A nagy teljesítményű termékekbe és a költséghatékony mennyiségi termékekbe történő befektetéseket gondosan tervezik meg az ügyfelek igényei alapján. A divízió növeli jelenlétét a piacon a rendszerek, a mechatronikai termékek és a szolgáltatási megoldások terén.

Spindler a következő példákat hozta fel a komponens- és rendszerek üzleti területeinek növekedési kezdeményezései kapcsán: szélerőmű- és vasúti komponensek, mezőgazdasági gépek gördülőcsapágyai és szenzortechnológia, új robotikai rendszerek, OPTIME állapotfelügyeleti megoldás és az első fejlesztések a hidrogéntermeléshez területén.

Az Ipari üzletág tervei között szerepel, hogy kiterjessze technológiai vezető szerepét, javítson ügyfélszolgálatán az e-kereskedelmi megoldások révén, nagyobb hatékonyságot érjen el a FIT programmal, és folytatni kívánja a strukturális átalakítások végrehajtását.

2025-ig középtávú célként az Ipari divízió az árbevétel növekedését (amely átlagosan meghaladja a globális ipari termelés növekedését) célozza meg, valamint a speciális tételek előtti 12–14 százalékos EBIT-különbözetet tűzte ki célul, amelynek alsó értékét legkésőbb 2023-ig akarják elérni.

A Schaeffler-csoport értékalapú kezelése, fókuszálás a szabad cash flow-ra

Utolsó előadóként Dr. Klaus Patzak, a Schaeffler AG pénzügyi igazgatója adott áttekintést a Schaeffler-csoport középtávú céljairól, amelyek egy felülvizsgált pénzügyi keret részét képezik. Kifejtette, hogy a középtávú célok meghatározásában a döntő tényező a divíziókra vonatkozó terv volt. A költségvetési év a középtávú terv első évét jelenti.

A több évre vonatkozó tervezés célja, hogy a Schaeffler új növekedési területekre fektethessen be, vezető piaci pozíciókat szerezhessen, a csoport sikeresen működő területeit a jövedelmezőségre és a szabad cash flow-ra fókuszálhassák, proaktív módon igazíthassák a vállalat lábnyomát, valamint csökkenthessék a költségeket.

A csoportszintű értékteremtés fő elemei a befektetett tőke megtérülése (ROCE, a beszámolt EBIT alapján), amelynek legkésőbb 2023-ig el kell érnie a 12-15%-os céltartományt, és a szabad cash flow konverziós aránya, amelynek legkésőbb 2023 folyamán el kell érnie a 0,3–0,5 céltartományt.

Ez a két mutató kiemeli a nyereséges növekedés, az összpontosított tőkeallokáció és a tőkehatékonyság jelentőségét az értékalapú vállalatirányítás és az EBIT-ből származó szabad cash flow generálása szempontjából.

A Schaeffler AG Igazgatótanácsa a tőkeszerkezet és az osztalékpolitika tekintetében a következő paramétereket is megfogalmazta: a Schaeffler-csoport adósság / EBITDA arányának 1,2x és 1,7x között kell Lennie 2021 és 2025 között. Az osztalékpolitika változatlan marad. A korábbiakhoz hasonlóan a cél a speciális tételekkel korrigált nettó jövedelem 30-50%-os felosztása a részvényesek számára.

A 2025-ös ütemterv a Schaeffler-csoportot sikeres jövő felé vezeti

A 2025-ös ütemtervvel a Schaeffler-csoport sikeresen irányítja tevékenységét a jövő felé. A bejelentés lezárásaként Klaus Rosenfeld a következőket fogalmazta meg: „2025-ös ütemtervünk egy előremutató stratégia, amellyel a Schaeffler-csoportot még versenyképesebbé és a jövőre még inkább alkalmassá akarjuk tenni. Még jobban ki akarjuk használni a növekedési lehetőségeinket, több szinergiát valósítunk meg a Schaeffler-csoportban, és fenntartható értéket teremtünk. Új „We pioneer motion” szlogenünk minden tevékenységünket egyesíti. Így azt a célt is teljesíteni fogjuk, hogy a jövőben is ügyfeleink preferált technológiai partnere maradunk.”

Jövőre vonatkozó kijelentések és előrejelzések

Jelen sajtóközleményben bizonyos kijelentések esetében jövőre vonatkozó kijelentésekről van szó. A jövőre vonatkozó kijelentések természetüknél fogva számos olyan kockázatot, bizonytalanságot és feltételezést tartalmaznak, amelyek azt eredményezhetik, hogy a tényleges eredmények vagy fejlemények a jövőre vonatkozó kijelentésekben megadott vagy azokban utalásként szereplő eredményektől vagy fejleményektől lényegesen eltérnek. Ezek a kockázatok, bizonytalanságok és feltételezések hátrányos hatással lehetnek az ebben a dokumentumban leírt tervek és fejlesztések eredményére és pénzügyi következményeire. Nem kötelességünk, hogy új információk, jövőbeni fejlemények alapján vagy egyéb okokból adódón nyilvános közlemény útján aktualizáljuk, vagy módosítsuk a jövőre vonatkozó kijelentéseket. Ezen sajtóközlemény címzettjeinek nem szabad aránytalan módon bízniuk a jövőre vonatkozó kijelentésekben, melyek kizárólag ezen sajtóközlemény napján érvényes állapotot tükrözik vissza. Ebben a sajtóközleményben ismertetett múltban előforduló trendekre vagy fejleményekre vonatkozó kijelentések nem tekinthetők olyan kijelentéseknek, miszerint ezek a trendek vagy fejlemények a jövőben is folytatódnak. Az előbbiekben feltüntetett figyelmeztetéseket a Schaeffler vagy annak nevében cselekvő személyek későbbi írásbeli, vagy szóbeli jövőre vonatkozó kijelentéseivel kapcsolatban figyelembe kell venni.

Közzétevő: Schaeffler Hungary
Ország:

Letöltések

Sajtóközlemények

Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)

Oldal megosztása

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogad