SZOLGÁLTATÁS
 
KAPCSOLAT

Thorsten Möllmann
Senior Vice President Global Communications & Branding

Schaeffler AG
Herzogenaurach
Germany

Tel.  +49  9132 82-5000
presse@schaeffler.com

 

Dr. Axel Lüdeke
Head of Business and Financial Communications & PR

Schaeffler AG
Herzogenaurach
Germany

Tel.  +49  9132 82-5000
presse@schaeffler.com

 

Renata Casaro
Head of Investor Relations

Schaeffler AG
Herzogenaurach
Germany

Tel.  +49  9132 82-4440
ir@schaeffler.com

 

Jens Briemle
Investor Relations

Schaeffler AG
Herzogenaurach
Germany

Tel.  +49  9132 82-4440
ir@schaeffler.com

2019-03-06 | Sombathely

A Schaeffler elindítja a RACE programot


  • A program célja, hogy fenntartható módon növelje a hatékonyságot és optimalizálja az Autóipari OEM divízió portfólióját
  • A hosszútávú hozzáadott érték megőrzése és megerősítése három szakaszban valósul majd meg (2019-2024)
  • A kezdeti szakasz hat bevételi szintre összpontosít
  • Az I. szakasz célja a bevétel megemelése mintegy 90 millió euróval (EBIT árrés: 100 bázispont)
  • A középtávú cél, hogy az EBIT árrés százalékos aránya egyszámjegyű, ám magas érték legyen

A Schaeffler AG bejelentette a RACE program elindítását, amelynek célja, hogy fenntartható módon növelje az Autóipari OEM divízió hatékonyságát, és optimalizálja annak portfólióját. A RACE rövidítése a „Regroup Automotive for higher Margin and Capital Efficiency” kifejezésre utal, melynek jelentése az autóipari divízió átszervezése a magasabb árrés és tőkehatékonyság érdekében. A programért Matthias Zink, az Autóipari terület vezérigazgatója felel a Schaeffler Igazgatótanácsán belül. Az ipari divízió CORE programjában alkalmazott megközelítéshez hasonlóan a RACE is három szakaszból áll. A program első szakasza – amely 2019. január 1-én kezdődött – a következő 18–24 hónapot foglalja magába.

A program létrehozása több külső és belső tényező miatt vált szükségessé, amelyek 2018-ban jelentősen gyengítették a divízió speciális tételek előtti EBIT árrését.

A probléma megoldása érdekében a RACE célja, hogy a következő három-négy év során fenntartható módon javítsa az árrést, és előremutató, magas, mérhető EBIT árrést hozzon létre.

A divízió a bevételi szinteket célzó intézkedések összességével kívánja elérni ezt a javulást: (1) Európában az ökológiai lábnyom optimalizálása, (2) az üzleti portfólió optimalizálása, (3) általános költségek csökkentése következetes módon, (4) R&D (Kutatás és Fejlesztés) hatékonyságának és (5) a tőke hatékonyságának növelése, illetve (6) fenntartható módon javítani a megrendelések számát. Az intézkedések mind a négy üzletágat érintik, valamint a belső- és külső vállalati funkciókat is, mindez elsősorban Európára lesz hatással.

„A RACE keretében meghozott intézkedéseink és döntéseink az árrésre gyakorolt nyomást, valamint a bruttó árrés csökkenését célozzák” - mondta Matthias Zink. „Ugyanakkor szeretnénk tovább csökkenteni a belső égésű motor nagymértékű alkalmazását, miközben – ügyfeleink számára innovatív technológiai partnerként – sokkal szélesebb körben szeretnénk alkalmazni a hibrid és az elektromos technológiák által kínált lehetőségeket. A költség- és tőkehatékonyság ebben a folyamatban rendkívül fontos lesz. Ezenkívül csökkenteni kívánjuk az alacsony árrést biztosító termékek számát, és növelni fogjuk a magasabb árréssel rendelkező termékek arányát. Azokat a termékeket, amelyeket fokozatosan megszüntetnénk, vagy amelyek nem hoznak elegendő hozamot, alaposan felül fogjuk vizsgálni. R&D (Kutatás és Fejlesztés) kiadásainkat és tőkénket is úgy osztjuk be, hogy a legmagasabb hozamú termékek és rendszermegoldások, valamint a stratégiailag jövőorientált területek, mint például az E-mobilitás és az autonóm vezetés területei élvezhessék majd ennek előnyeit.”

A RACE program első szakaszának részeként a divízió tovább kívánja erősíteni európai hálózatát. Ez valószínűleg öt európai helyszínre fog hatni, ahol az Autóipari OEM divízió termelési helyszínei találhatók. A tervezett intézkedések előzetesen megvitatásra kerülnek a munkavállalói képviselőkkel a tavalyi megállapodásban foglaltak szerint. Mindkét fél a társadalmilag felelősségteljes megoldások megvalósítására törekszik elbocsátások vagy telephelyek bezárása nélkül. Mindezek fényében a konszolidáció elsősorban a tevékenységek háttérbe szorítását vagy egyesítését jelenti majd magában. A jelenlegi előrejelzések szerint ezek a változások mintegy 900 pozíció csökkenésével járnak, ebből mintegy 700 pozíció Németországot érint majd. Ezek a számok magukban foglalják a nem alaptevékenységeknek számító feladatok kiszervezését a motor- és erőátviteli rendszerek üzletágában. Az autóipari OEM divízió R&D ráfordításai (az R&D költségek aránya az értékesítéshez képest százalékos arányban) 2019-ben és 2020-ban 8%-ra csökkennek 8,5%-ról. Ezen túlmenően ugyanezen időszakra a tőkekiadás nem haladhatja meg az évi 900 millió eurót. Végül az üzletág növeli az e-mobilitás és a szerkezeti-mechatronikai megrendeléseket évi 1,5–2 milliárd euróra a következő három évben.

Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG Igazgatótanácsának elnöke úgy fogalmazott: „Az eredeti tervekhez képest két évvel korábban sikeresen teljesítettük a CORE hatékonysági program első két szakaszát, így most indítjuk a harmadik szakaszt – melynek neve Fit –, és figyelmünk középpontjába az Autóipari OEM divízió hatékonyságának növelése kerül. Bízom benne, hogy képesek leszünk átadni a CORE program során szerzett tapasztalatokat a RACE megtervezésére és megvalósítására. A RACE program ugyanis egy másik fontos lépés a Schaeffler-csoport átalakításában: itt a hangsúly a hatékonyság növelésén és a portfólió optimalizálásán van. Eltökélt szándékunk következetesen végrehajtani a programot, amely lehetővé teszi számunkra, hogy új növekedési lehetőségeket érjünk el. Ebben a folyamatban elsősorban technológiai szakértelmünkre és innovatív erőinkre támaszkodhatunk.”

Jövőre vonatkozó kijelentések és előrejelzések
Jelen sajtóközleményben bizonyos kijelentések esetében jövőre vonatkozó kijelentésekről van szó. A jövőre vonatkozó kijelentések természetüknél fogva számos olyan kockázatot, bizonytalanságot és feltételezést tartalmaznak, amelyek azt eredményezhetik, hogy a tényleges eredmények vagy fejlemények a jövőre vonatkozó kijelentésekben megadott vagy azokban utalásként szereplő eredményektől vagy fejleményektől lényegesen eltérnek. Ezek a kockázatok, bizonytalanságok és feltételezések hátrányos hatással lehetnek az ebben a dokumentumban leírt tervek és fejlesztések eredményére és pénzügyi következményeire. Nem kötelességünk, hogy új információk, jövőbeni fejlemények alapján vagy egyéb okokból adódón nyilvános közlemény útján aktualizáljuk vagy módosítsuk a jövőre vonatkozó kijelentéseket. Ezen sajtóközlemény címzettjeinek nem szabad aránytalan módon bízniuk a jövőre vonatkozó kijelentésekben, melyek kizárólag ezen sajtóközlemény napján érvényes állapotot tükrözik vissza. Ebben a sajtóközleményben ismertetett múltban előforduló trendekre vagy fejleményekre vonatkozó kijelentések nem tekinthetők olyan kijelentéseknek, miszerint ezek a trendek vagy fejlemények a jövőben is folytatódnak. Az előbbiekben feltüntetett figyelmeztetéseket a Schaeffler vagy annak nevében cselekvő személyek későbbi írásbeli vagy szóbeli jövőre vonatkozó kijelentéseivel kapcsolatban figyelembe kell venni.

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogadom