Keresési kifejezés

Személykocsik és Teherkocsik
Személykocsik

A személykocsikon belüli osztályozás keretében utasszállító személykocsikat és egyéb személykocsikat különböztetünk meg. Míg az utasszállító személykocsik esetében klasszikus személyszállításról beszélhetünk (például fülkés személykocsik, hálókocsik, étkezőkocsik), az egyéb személykocsik nem általános utasszállítási, hanem vasútüzemi célokat szolgálnak vagy az utasszállító személykocsikkal egyidejűleg közlekednek (például poggyászkocsik, autószállító kocsik).

Termékek:
Személykocsi és mozdony kerékcsapágyak
Mechatronika

Teherkocsik

A teherkocsikon belül a Nemzetközi Vasúti Szövetség a szerkezeti jellemzőik alapján megkülönböztet: Tető nélküli nyitott teherkocsikat, merev tetős fedett teherkocsikat, hűtőkocsikat, pőrekocsikat, nyitható tetejű kocsikat, tartálykocsikat és speciális kocsikat.

Termékek:
Teherkocsi kerékcsapágyak
Mechatronika
Egyéb csapágyazások

Nagysebességű közlekedés, Mozdonyok, Villamosok
Motorvonat

A motorvonat saját hajtással felszerelt, több jármű – a forgalomban nem szétkapcsolható – egysége. Ez alapján alkalmaznak villamos- és dízel motorvonatot, valamint a hibrid üzemű meghajtás területén is vannak már fejlesztések.

Nagysebességű közlekedés

A kötöttpályás járművek nagysebességű közlekedéséhez a vasúti rendszer minden összetevőjének meg kell felelnie a magasabb követelményeknek. A nagysebességű vasút mellett speciális nagysebességű pályaszakaszra és megfelelő teljesítményű vasúti irányító- és biztosítórendszerre van szükség. A nagysebességű közlekedés járművei túlnyomórészt villamos meghajtással rendelkeznek.

Mozdonyok

A hajtógép jellegétől függően rendszerint megkülönböztetjük a dízel-, villany- és gőzmozdonyokat. Manapság egyre gyakrabban az univerzális mozdonyokat alkalmazzák, melyek személyvonatok és tehervonatok vontatására is alkalmasak. Ezzel a gyorsvonat-, személyvonat-, tehervonat-, valamint a tolató- és kismozdonyok szerinti megkülönböztetés egyre inkább eltűnik.

Metró / Városi gyorsvasút (HÉV) / Villamos

A főként villamos meghajtású kötöttpályás járművek a városi és a városok közötti közlekedésben kapnak szerepet. A metróval ellentétben a HÉV-pályaszakaszok nagyszámú elágazással rendelkeznek. A HÉV emellett a nagyobb területű pályahálózatának köszönhetően nagyobb hatókörrel rendelkezik, és főként az elővárosokba közlekedik nagyobb végsebességgel. Az egyes osztályok közötti átjárás folyamatos, és az alkalmazási hely földrajzi adottságaitól függ.

Oldal megosztása

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogad