Keresési kifejezés

Vonatatómotorok és hajtóműcsapágyak

Testreszabott meghajtó koncepciók

A modern meghajtással kapcsolatos koncepciók magukban foglalják a magasfokú és gyors elérhetőség iránti növekvő követelményeket. Ebből a célból a Schaeffler integrált gördülőcsapágy-megoldásokat nyújt az elektromos hajtáskoncepciók minden gyártója számára olyan innovatív termékekkel, amelyeket az ügyfélspecifikus kritériumok alapján házon belül fejlesztünk ki, és amelyek költséghatékony megoldásokat kínálnak.

Áramáthaladás miatti károk megelőzése

Ha a körülmények kedvezőtlenek, az elektromos motorok csapágyait az áramáthaladás könnyen károsíthatja. A Schaeffler számos innovatív megoldást kínál ennek megakadályozására. A belső és külső gyűrűket oxid kerámia bevonattal, a hibrid csapágyakat pedig kerámia gördülő elemekkel látták el. . A bevonattal rendelkező csapágyak a rétegvastagságtól függően minimum 500 V vagy maximum 1000 V feszültség levezetésére alkalmasak. A kerámia gördülő elemekkel ellátott hibrid csapágyak még ennél is jobb védelmet nyújtanak.

Gördülő elemek kerámiából

FAG hibrid hengergörgős csapágy
FAG hibrid hengergörgős csapágy

Az FAG hibrid csapágyak ideális alternatíváját jelentik az Insutect csapágyaknak. A hibrid csapágyak gyűrűi gördülőcsapágy-acélból készülnek, míg a gördülőelemek kerámiából, így tökéletesen ellenállók a kopással szemben és elektromos áram szigetelőként funkcionálnak.

A hibrid csapágyak hosszabb kenési élettartamot biztosítanak a hagyományos, élethosszig tartó kenésekkel szemben. Továbbá, a hibrid modellek költséghatékonyabbak a kisebb méretű csapágyak esetében, mint a kerámia bevonatú csapágyak. A hibrid csapágyak golyóscsapágy és hengergörgős csapágy kivitelben kaphatók.

Előnyök a kerámia bevonatú csapágyakhoz képest:

  • A hibrid csapágyak maximális ellenállást biztosítanak az elektromos áram áthaladásával szemben.
  • A hibrid csapágyak kisebb súrlódás mellett nagyobb fordulatszámra képesek, így kisebb hőmérsékleten tudnak működni.
  • A hibrid csapágyak jobb vészhelyzeti jellemzőkkel rendelkeznek, mint a standard csapágyak.

Az acél golyóscsapágyakhoz képest a hibrid golyóscsapágyak a következő tulajdonságokkal rendelkeznek:

  • Azonos dinamikus terhelési értékek Cr
  • 30%-kal alacsonyabb statikus terhelés C0R
  • 20%-kal magasabb határértékek nG

Magas üzemi teljesítmény

Az elektromos teherszállító mozdonyokban az úgynevezett marok csapágyazásokat közvetlenül a kerékcsapágytok tengelyére szerelik. A csapágyak legfeljebb két millió kilométerre lettek tervezve.

A Schaeffler kúpgörgős csapágyai, önbeálló görgőscsapágyai és hengergörgős csapágyai biztosítják, hogy a vasúti hajtótengely csapágyazási megoldások hosszú élettartamúak legyenek. A rezgések és ütések által okozott nagy terheléseket erősített fémlemez kosaras, speciális kúpgörgős csapágyak veszik fel. További kivitelek - mint pédául a küslő gyűrűn elektromosan szigetelt csapágyak - egyedi kérésre szintén elérhetők.

FAG vasút hajtótengely csapágyak
FAG vasúti hajtótengely csapágyak

Gördülőcsapágyak extrém terhelésekhez

FAG négyponton érintkező golyóscsapágyak sárgaréz kosarakkal
FAG négyponton érintkező golyóscsapágyak sárgaréz kosarakkal

A vasúti váltókban alkalmazott gördülőcsapágyaknak ellen kell állniuk a rendkívüli terhelésnek és a környezeti hatásoknak. Az ilyen területen használt csapágyakra vonatkozó legfontosabb jellemzők a következők: nagy fordulatszám, nagy terhelés, magas hőmérséklet, magas rezgési- és sokkterhelés.

Ebben az esetben a gördülőcsapágy kosárszerkezetét terheli deformáció. A négyponton érintkező golyóscsapágyak és hengergörgős csapágyak - elsősorban, amikor hajtás csapágyazásként használják - külső gyűrűn vezetett, tömör sárgaréz ablakkosárral rendelkeznek.

Oldal megosztása

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogad