Egyéb csapágyazások
A Schaeffler csapágyai a felsővezeték-feszítés, a váltók, a billenőszekrények és a nyomstabilizálás, valamint nyomtávváltás területén is kiemelkednek a masszív kivitelük, megbízhatóságuk és gazdaságosságuk miatt. Ezen túlmenően az ajtórendszerek és a beszállást segítő eszközök csapágyázásánál, a kocsiszekrény és a forgóváz kapcsolódási pontjánál, valamint a fékrendszerekben gondoskodnak a biztonságról és a hosszú élettartamról.
- Csapágyazás felsővezeték-feszítés és váltók számára
- Csapágyazás és komponensek fékrendszerekhez
- Csapágyazás billenőszekrényes technológiához és nyomstabilizáláshoz
- Csapágyazás nyomtávváltáshoz
- Csapágyazás tengelykapcsolókhoz
- Csapágyazás áramszedőkhöz
- Csapágyazás ajtórendszerekhez és beszállást segítő eszközökhöz
- Csapágyazás a kocsiszekrény és a forgóváz kapcsolódási pontjához
- Csapágyazás a kocsiszekrények egymással való összekapcsolásához
Biztonság és tartósság az állandó igénybevétel ellenére is

A vasúthálózat elemei hosszú élettartamú gazdasági javakként hosszú távú befektetést jelentenek, melyek a használat során komoly igénybevételnek vannak kitéve. A Schaeffler csapágyak hozzájárulnak, hogy például a váltók és a felsővezeték-feszítés éveken át megbízhatóan működjenek.
A kipróbált dizájn garantálja a minőséget és a funkciót
Csekély tömeg, kis beépítési méret, könnyű működés és megbízhatóság – ezek a kötöttpályás járművek modern fékrendszereivel szemben támasztott követelmények. Itt érvényre jutnak az INA tűgörgős csapágyainak, mélyhúzott tűgörgős csapágyainak, axiális tűgörgőscsapágyainak és mélyhúzott görgőscsapágyainak előnyei, és lehetővé teszik a jövőbe mutató fejlesztéseket.

Rövidebb utazási idő és nagyobb kényelem a nagyobb sebességnek köszönhetően

A billenőszekrényes vagonok és a nyomstabilizálás számára készült INA csapágyak az InterCity-közlekedésben rövidebb utazási időről és magasabb komfortról gondoskodnak. Alkalmazásonként eltérően INA támaszgörgőket, hornyos hengergörgős csapágyat, tűgörgős-axiális-hengergörgős csapágyakat és karbantartást nem igénylő radiális csuklócsapágyakat alkalmaznak. A billenőszekrényes technológiához kifejlesztett Schaeffler csapágyak például a svájci InterCity billenőszekrényes vonataiban (ICN), valamint az Alstom New Pendolinójában kerültek beépítésre.
Költségcsökkentés és időmegtakarítás a nyomtávváltás segítségével
A különböző nyomtávok Európában és Ázsiában megszokottan késlekedést okoznak a határátlépéskor a személy- és teherforgalomban egyaránt. A határállomásokon található nyomtávváltó berendezés és a jármű nyomtávváltó kerékpárjai lehetővé teszik a keréktávolság gyors és gazdaságos átállítását a tengelyen.
A karbantartást nem igénylő hengeres siklóperselyek és az INA-vezetőgörgők megtámasztják az állító mechanizmust és hozzájárulnak a komplex állítóberendezések karbantartási intervallumának meghosszabbításához. Így például a ZNTK Poznán S.A. SUW 2000 nyomtávváltó-rendszerében.
Stabil menettulajdonságok - karbantartás igénye nélkül
A kapcsolókészülék a mozdony vonóerejét viszi át a csatlakoztatott kocsikra vagy több meghajtott egységet kapcsol össze egymással. Néhány különleges építési fajta, mint például a rövid vonókészülékek esetében nemcsak vonóerőt, hanem toló és tömegerőt is közvetítenek.
Ezen az alkalmazási területen már több mint 30 éve sikeresen alkalmaznak INA-csuklócsapágyakat. Míg korábban ezek karbantartás-igényes acél/acél-csuklócsapágyak voltak, addig az ELGOGLIDE siklóréteg teljesítőképessége ma egyre inkább lehetővé teszi a hosszú élettartamú karbantartást nem igénylő kivitelt. Ez találkozik a járműüzemeltetők elvárásaival, miszerint csökkenteni kell a karbantartási költségeket és az állási időt.
Sokéves megbízható üzem: merev kivitel és a holtjáték kiküszöbölése
Az áramszedők az elektromos energia átvitelét végzik a rögzített áramvezető felsővezetékek és a jármű villamos fogyasztói között. Ezt a feladatot a legkülönbözőbb körülmények között is megbízhatóan kell ellátniuk. A felhasználási körülmények az 500 km/órát meghaladó maximális sebességtől a -40 °C hőmérsékletig terjednek, amellett, hogy az egyes elemek védelem nélkül vannak kitéve ezeknek az időjárási körülményeknek.
A Schaeffler csoport csapágyai lehetővé teszik a súrlódásmentes, könnyen járó és kis beépítési helyet igénylő megoldásokat, melyek egyidejűleg teljesítik a szükséges merevséget és a holtjáték hiányát a sokéves problémamentes és megbízható üzem érdekében.
Csekély karbantartási igény a robusztus építési módnak és a tartósságnak köszönhetően
A Schaeffler csapágyait felhasználják a személykocsik, teherkocsik és peronok ajtórendszereinél. A futó-, támasz- és vezetőgörgők, lineáris siklóperselyek, valamint a radiális csuklócsapágyak és csuklófejek gondoskodnak a magas megbízhatóságról és a hosszú karbantartási intervallumról a nagy igénybevételű, komplex rendszereknél.
Személykocsik
A személykocsik ajtóinak nyitási folyamatát gyakran az ajtószárnyak lengő mozdulata és egy lineáris nyitómozdulat jellemzi. A karbantartást nem igénylő INA csuklócsapágyak és csuklófejek megbízhatóan hajtják végre a lengőmozgást. Itt részben felhasználnak peremes házzal szerelt feszítőcsapágyakat is. A lineáris mozgásokat a futógörgős sínrendszerek vagy golyós profilsínes rendszerrel szerelt lineáris egységek veszik át.
További alátámasztásként futógörgők váltak be, melyek nyomatéktámaszként megbízhatóan vezetik a nyitómozgást. A működési üzemidő gyakran több mint 10 évre tehető.
Teherkocsik
A teherkocsik mint például a tolófalas teherkocsik és a billenős teherkocsik ajtórendszerei nagyon sokrétűek. A Schaeffler támasztógörgői, futógörgői, tűgörgős csapágyai és csuklócsapágyai gondoskodnak a robusztus felépítésről, a hosszú élettartamról és a csekély karbantartási igényről. Ezeket csappantyú és fedélszerkezeteknél használják. Továbbá biztosítják a tolóberendezések és megvezetések, valamint a nyomatéktámaszok, kapcsolórudazatok és meghajtáscsapágyak megbízható működését.
A lehető legnagyobb utazási komfort a nehezen járható szakaszokon is
A modern villamosok és metrók kocsiszekrényének és forgóvázának összekapcsolását gyakran négy ponton érintkező forgáskapcsolatok végzik. Ezek a csapágyak a beépítési helyükön erős rezgéseknek és fokozott szennyeződésnek vannak kitéve. Nehezen hozzáférhetők, sok a baleseti terhelésük. Ennek ellenére elvárás velük szemben, hogy hosszú időn keresztül üzemképesek legyenek.
Az INA forgáskapcsolatok az ilyen nehéz körülmények között is bizonyítanak a következő tulajdonságokkal:
- Kiváló tömítések, javított védelem gőzsugár ellen
- Corrotect® korrózióvédelem
- Előfeszített futópályarendszerek
- Különleges zsírozás
- Hosszú karbantartási intervallumok
- Fokozott megbízhatóság
- Könnyű beszerelés
Különböző különleges építési fajtákat alkalmaznak például kiegészítő takarófedelekkel és integrált beállító- és utánállítható kilengés csillapítással.
A legmagasabb teherbírás extrém terhelés alatt
A modern kötöttpályás járművek kocsiszekrényei sok esetben úgy vannak egymással összekapcsolva, hogy az utasok átjárhatnak az egyik járműrészből a másikba. A kocsiszekrények összekapcsolását karbantartást nem igénylő INA csuklócsapágyak és csuklófejek látják el, melyek a legextrémebb terhelés (például ütközők lökési terhelése) esetén is egyesítik a legmagasabb terhelhetőséget a kis csapágymérettel, az kis csapágysúrlódással és a hosszú üzemidővel. Ezen túlmenően az INA csuklócsapágyai gondoskodnak a magasabb kényelemről például a Siemens alacsonypadlós, csuklós "Combino” motorkocsijaiban.
Felső középcsukló
A felső középcsuklók kapcsolják össze a kocsiszekrényeket a tetőnél. A karbantartást nem igénylő radiális csuklócsapágyak és csuklófejek lehetővé teszik a teljes konstrukciótól függően a szükséges forgó, dőlő- és billenő mozgásokat a kanyarokban és mélyedésekben.
Alsó középcsukló
Az alsó középcsuklók kapcsolják össze a kocsiszekrényeket a padlónál. A ferde hatásvonalú csuklócsapágyak és axiális csuklócsapágyak gondoskodnak a szükséges forgó-, dőlő- és billenő mozgásokról a kanyarokban, mélyedéseknél és megfelelő sínfekvésnél. Emellett a csapágyak átadják az összes gyorsulási erőt a kocsiszekrények között. Az alacsony padlós járművek esetén viselik továbbá a forgókeret nélküli felfekvő kocsiszekrény tömegét.