A Schaeffler leányvállalata, a Compact Dynamics hibrid rendszerével forradalmasítja a rali-világbajnokságot

2022.01.20 | Herzogenaurach/Starnberg
- A FIA rali-világbajnokságban (WRC) először használnak hibrid járműveket, mely egy új korszak kezdetét jelzi
- A Schaeffler leányvállalata, a Compact Dynamics minden résztvevő gyártót innovatív hibrid rendszerrel lát el
- A Schaeffler technológiai úttörőként van jelen a motorsportban
- A motorsportban szerzett szakértelem közvetlenül átültetésre kerül az E-mobility megoldások sorozatgyártásába
A FIA rali-világbajnokságon (WRC) a monte carlói versenyen (január 20-23.) kezdetét vette a hibrid korszak. A Schaeffler autóipari és ipari beszállító leányvállalatával, a Compact Dynamics segítségével ismét úttörő szerepet vállal, és minden járművet innovatív hibrid rendszerrel szerel fel. A FIA Nemzetközi Automobil Szövetség új technikai szabályzatot vezet be, mely nemcsak a nagyobb biztonságról és az egyenlő esélyekről, hanem a fenntartható meghajtás továbbfejlesztéséről is gondoskodik a népszerű bajnokságon, mely idén ötvenedik alkalommal kerül megrendezésre. „A Schaeffler és a Compact Dynamics számára a motorsport már évek óta fontos szerepet tölt be az innovatív technológiák fejlesztésében, melyek az elektromobilitás területén sorozatgyártásba is kerülnek” nyilatkozta Dr. Jochen Schröder, a Schaeffler E-mobility részlegének elnöke. „Örülünk, hogy leányvállalatunk, a Compact Dynamics meghatározó szerepet játszik a FIA rali-világbajnokság (WRC) jövőjében. A mobilitás úttörőjeként a Schaeffler a Compact Dynamics leányvállalatával közösen korán felismerte a motorsportban rejlő potenciált, hogy a jövő technológiáit a kezdeti fázistól egészen a „Race-to-Road” („a versenypályáról az utakra”) stratégiába illesztve fejlessze.
Mérföldkő a hibrid technológiában
Az újfajta meghajtás koncepció központi eleme a Compact Dynamics nagy teljesítményű hibrid rendszere. Ez a rendszer magában foglalja a motor-generátort, a vezérlőegységet és egy 3,9 kWh kapacitású, a Kreisel Electric által biztosított akkumulátort, mindezt a lehető legkisebb méretben. A mindössze 87 kg össztömegű rendszer keresztirányban, csatlakoztatható elemként kerül beépítésre az új Rally1-autók középső részébe. A rendszer a hátsó differenciálműhöz tartozó tengelyen keresztül van összeköttetésben a hajtáslánccal, és így megfelel a P3 topológiának. „Ez a rendszer mérföldkő a hibrid technológiában” nyilatkozta Oliver Blamberger, a Compact Dynamics ügyvezető igazgatója. „A versenyek közben a járművek az erre kijelölt területeken, mint például a szervízpark vagy az úgynevezett hibrid elektromos jármű-zónák (HEV), kizárólag elektromos meghajtással közlekednek. A pilóták a belsőégésű motor 286 kW (390 LE) teljesítményén felül a hibrid rendszer segítségével további 100 kW teljesítményt tudnak használni bizonyos szakaszokon. Ezenkívül az akkumulátoregység a fékenergia visszanyerésével újratölthető.”
A motorsportban szerzett szaktudás hasznosítása a sorozatgyártásban
A versenyek során szerzett tapasztalatokat a Schaeffler felhasználja a sorozatgyártásban, így például az elektromos hajtóművek, a hibrid váltók vagy az elektromos hajtásláncok villanymotorjainak területén. A DTM résztvevőjeként és innovációs partnereként a Schaeffler forradalmasítja a világ legjelentősebb túraautó-sorozatát, és egy teljesen elektromos járműkoncepciót fejleszt csaknem 1200 LE teljesítménnyel, nyomatékvektorálással és a Space Drive steer-by-wire technológiával. 2014 és 2021 között a Schaeffler aktív résztvevőként formálta a FIA Formula E elektromos versenysorozatot. A WRC rali-világbajnokság kihívásokkal teli programjával nagy elvárásokat támaszt az autókkal szemben, így ideális tesztlabor az innovatív technológiák számára. Az Európa, Afrika, Ázsia ás Óceánia területén megrendezésre kerülő 13 világbajnoki futam extrém körülmények között zajlik: a svédországi fagytól, hótól és jégtől egészen a 2.000 méteres tengerszint feletti magasságban fekvő poros Kenyáig.
Közzétevő: Schaeffler Magyarország
Ország: Magyarország
Schaeffler sajtófotók és képek felhasználása
A Schaeffler sajtóképei csak sajtómegjelenési célokra használhatók fel. Eltérő rendelkezés hiányában az összes szerzői jog és a használati jog a Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Németország), illetve leányvállalatainak tulajdonában van. A Schaeffler sajtóképeinek sokszorosítása és közzététele csak akkor engedélyezett, ha a forrásban a következő megjelölés szerepel: "Kép: Schaeffler". Így a képek ingyenesen felhasználhatók. Tilos a képek további felhasználása reklám vagy egyéb kereskedelmi célokra, különös tekintettel harmadik feleknek kereskedelmi célokra történő átadására. A képek csak a Schaeffler jóváhagyásával szerkeszthetők.
Kérjük, küldjön számunkra egy példányt, ha a Schaeffler sajtóképeit nyomtatott médiumban jelentetik meg (illetőleg elektronikus másolatot elektronikus felületen való közzététel esetén). Ha a Schaeffler sajtóképeit filmben használják fel, kérjük, értesítsenek minket, tájékoztassanak a film címéről.
A Schaeffler sajtófotóinak használatára és felhasználására Németország törvényei vonatkoznak, az érvényes jogszabályokkal összhangban. Az illetékes joghatóság helye Nürnberg, Németország.
Postázási cím:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG
Corporate Communication
Industriestrasse 1-3
91074 Herzogenaurach
Németország
Sajtóközlemények
Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)