Keresési kifejezés

Világpremier: megkezdődött a Schaeffler hátsókerék kormányrendszerével szerelt járművek sorozatgyártása

Pressrelease Stage Image
A Schaeffler új mechatronikus hátsókerék kormányrendszere nemrég debütált egy vezető nemzetközi járműgyártó elektromos SUV-jában Fotó: Schaeffler (Daniel Karmann)

2023.08.24 | Bühl

  • Megvan az első megrendelő, aki a Schaeffler innovatív kormányrendszerét választotta elektromos meghajtású SUV-jainak gyártásához; hamarosan további járműgyártók részére is elkezdődik a sorozatgyártás
  • A Schaeffler mechatronikus hátsókerék kormányrendszere növeli a vezetési kényelmet, az agilitást és a biztonságot
  • A világ első hátsókerék kormányrendszere bolygóművel van ellátva, alapja Schaeffler precíziós eszköz

Nagyobb agilitás a kanyarokban, nagyobb manőverező képesség a városban: a Schaeffler új mechatronikus hátsókerék kormányrendszere nemrég került első alkalommal sorozatgyártásba egy neves járműgyártó elektromos SUV-jában. A hátsó kerékhez gyártott új kormányrendszernek köszönhetően a járművek manőverező képessége, stabilitása sávváltáskor, és a parkolási képességei is jelentősen javulnak. „A Schaeffler a futóműrendszerek alkatrészeinek beszállítójából komplett kormányrendszerek beszállítójává fejlődött. Az elmúlt években széleskörű kompetenciákra tettünk szert ezen a jövőorientált területen, és jelentős növekedést tervezünk ebben a szegmensben" - mondta Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója. A vállalat új hátsókerék kormányrendszerének különlegessége a bolygómű, amely egy világszerte egyedülálló fejlesztés és a vállalat saját ipari technológiájából származó, nagy pontosságú mechanikán alapul. A Schaeffler egy különösen kis méretű, csendes és könnyű rendszert tud előállítani, amely könnyen beépíthető a járművekbe. Az első megrendelőn kívül a beszállító más autógyártókat is meggyőzött már, akik a jövőben a kormányrendszert járműveikben fogják használni. 2023-ban és 2024-ben további járműmodelleknél alkalmazzák sorozatgyártásban a Schaeffler kormányrendszerét.

Egyedülálló műszaki jellemző: bolygómű

A Schaeffler hátsókerék kormányrendszere két egységből áll. A rendszer szívét egy nagy pontosságú mechanikus rendszer biztosítja: bolygómű, amelyet a vállalat Ipari üzletága fejlesztett, ezt igazítottunk a modern járművek követelményeihez. Ehhez társul a Powerpack, amely az elektronikát, az E-motort és a szoftvert foglalja magában. A Schaeffler teljes rendszert fejleszt, és vállalja ennek integrálását is a megrendelők járműveibe.

A bolygóműves meghajtás megkülönbözteti a Schaeffler rendszerét más gyártók hátsókerék kormányrendszereitől, amelyek hagyományosan trapézcsavaros meghajtást használnak. Ez lehetővé teszi a Schaeffler számára, hogy egyszerre feleljen meg a magas autóipari biztonsági követelményeknek (Automotive Safety Integrity Level, ASIL, D szint), valamint jelentősen nagyobb hatékonyságot érjen el, csökkentse a súrlódást és csökkentse a rendszer reakcióidejét. A Schaeffler így precíz és egyúttal biztonságos járműmozgást ér el.

Különösen az elektromos autók vezetői profitálnak ebből, mivel a gyakran az alvázba épített akkumulátorok a járműveknél nagyobb tengelytávot eredményeznek a belsőégésű meghajtással rendelkező autókhoz képest. Ez viszont nagyobb kanyarodási sugarat és rosszabb manőverező képességet jelent. Erre kínál megoldást a Schaeffler hátsókerék kormányrendszere: sávváltáskor - különösen nagyobb sebességnél - a rendszer támogatja az első tengely azonos irányú kormánymozgását. Ezáltal a jármű mozgása stabilabbá, kezelhetőbbé válik, és a biztonság is nő. Szűk kanyarokban az autók agilitása javul, mivel az első és a hátsó kerekek ellentétes irányba kormányoznak. Ez úgynevezett virtuális tengelytáv-rövidülést eredményez, és a járművek könnyedén kormányozhatók a kanyarban. Beparkoláskor a kormányrendszer csökkenti a kanyarodási sugár nagyságát, és sokkal könnyebben manőverezhetővé teszi a járművet - ez különösen a szűk belvárosi utcákban és 180 fokos megforduláskor jelent nagy előnyt. Végül a rendszer javítja az automatizált sávváltást segítő asszisztensek beavatkozási lehetőségeit.

Könnyebb, kisebb és csendesebb

A nagyobb biztonság, a kényelem és a nagyobb vezetési komfortérzet mellett a Schaeffler rendszere további előnyöket is kínál. "Az optimalizált belső szerkezetnek köszönhetően a hátsókerék kormányrendszerünk kisebb, kevesebb helyet foglal el a járműben. Az autógyártók így akár 15 százalékos súlymegtakarítást is elérhetnek más rendszerekhez képest" - mondta Clément Feltz, a Schaeffler Futóműrendszerek területének vezetője. A rendszer kialakítását akusztikai szempontból is optimalizáltuk, ami kevesebb zajt jelent- ez különösen fontos a halk elektromos autókban. A gyártás során a Schaeffler a különösen nagy mechanikai precizitását is ki tudja használni.

A Schaeffler a rendkívül összetett futóműrendszerek beszállítójává válik

A Schaeffler már évek óta autóipari beszállító a futóművek egyedi alkatrészei, például kerékcsapágyak, toronycsapágyak, tányérrugós csapágyak és univerzális csuklócsapágyak és hasonlók területén. 2009-ben a Schaeffler új irányt jelölt ki, amikor megkezdte a golyósorsó meghajtás sorozatgyártását, amely termék a vállalat szerszámgyártó részlegének precíziós gépészeti szakértelmére épül. Ez a termék ma már számos futóműrendszer, például az elektromechanikus kormányrendszerek vagy a fékek szerves részét képezi. Ezt a terméket 2015-ben követte a Schaeffler aktív gördülésvezérlő rendszerének bevezetése. Ez volt a cég első mechatronikus menetkényelmi rendszere, amely precíziós mechanikai alkatrészeket, elektromos motort és elektronikát tartalmazott. Ez volt a világ első futóműműködtetője is, amely sorozatgyártásba került 12 V-os és 48 V-os rendszerekhez egyaránt. A passzív stabilizátorokkal ellentétben a Schaeffler rendszere csökkenti a dőlésszöget, ami jelentősen javítja a jármű stabilitását és a menetkényelmet. Most a hátsókerék kormányrendszerrel egy új Schaeffler mechatronikus futóműrendszer került az utakra.

Idén egy másik Schaeffler futóműrendszer is debütál a piacon: az első, kifejezetten haszongépjárművek első tengely kormányzására szolgáló elektrohidraulikus kormányrendszer egy kínai járműgyártónál kerül elsőként sorozatgyártásba. A rendszer kezdetben a 2. szintű automatizálást, majd később a magasabb szintű automatizált vezetési funkciókat is támogatja. "A Schaeffler nagy pontosságú mechanikus alkatrészekkel lépett be a futóművek piacára. Ma már komplett mechatronikai futómű-megoldásokat fejlesztünk és gyártunk, egészen a gördülő váz-koncepciókig" - mondta Clément Feltz. Az Autóipari Technológiák üzletágon belül ez a szakterület tehát a sorozatgyártással, a mobilitás új formáihoz szükséges futóműrendszerekkel foglalkozik. A steer-by-wire kormányrendszerek első kulcskomponensei az évtized közepén kerülnek be a sorozatgyártásba, majd az innovatív kormány-technológia komplett, integrált rendszerei következnek.

Ismerje meg a Schaefflert a müncheni IAA Mobility 2023 kiállításon.

A vásáron a vállalat számos új technológiát mutat be, mely a fenntartható, hatékony és kényelmes mobilitás jövőjét támogatja – az e-cargo városi áruszállítástól, az újfajta kormányzáson, a nagy hatékonyságú elektromos és hidrogénhajtásokon át az új mobilitási koncepciókig.
Schaeffler sajtókonferencia:
2023. szeptember 4., hétfő, 11:00-11:20 (CEST): Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG Igazgatótanácsának elnöke és Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója. A helyszínen: B40-es stand, B3 csarnok / online Livestream.


Schaeffler az IAA kiállításon:
2023. szeptember 6., 16:00 - 16:45, A1 csarnok nagyszínpad: "A fenntartható autóipari értéklánc felé - Ambíciók, kihívások és együttműködés", Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója.
2023. szeptember 7., csütörtök, 15:00-15:45, Visionary Clubhouse, A2 csarnok: „Itt az innováció: a forradalomhoz együttműködésre van szükség! Diszruptív gondolkodás, új technológiák, új járműkoncepciók – partnerségek, mint az innováció és a változás elősegítői", Ralf Busse (mocci | CIP MOBILITY GmbH), Kersten Heineke (McKinsey Center for Future Mobility), Dennis Müller (Enchilada Franchise AG) és Claus-Dieter Schilling (Schaeffler).
Látogasson el a Schaeffler X mocci Experience kiállításra is (A3 csarnok), és próbálja ki a mocci e-cargobike-okat a Schaeffler hajtásrendszerével a Cycling & Micromobility pályán 2023. szeptember 4-től 8-ig minden nap 9:00-18:00 óra között.


Jövőre vonatkozó kijelentések és előrejelzések
Jelen sajtóközleményben bizonyos kijelentések esetében jövőre vonatkozó kijelentésekről van szó. A jövőre vonatkozó kijelentések természetüknél fogva számos olyan kockázatot, bizonytalanságot és feltételezést tartalmaznak, amelyek azt eredményezhetik, hogy a tényleges eredmények vagy fejlemények a jövőre vonatkozó kijelentésekben megadott vagy azokban utalásként szereplő eredményektől vagy fejleményektől lényegesen eltérnek. Ezek a kockázatok, bizonytalanságok és feltételezések hátrányos hatással lehetnek az ebben a dokumentumban leírt tervek és fejlesztések eredményére és pénzügyi következményeire. Nem kötelességünk, hogy új információk, jövőbeni fejlemények alapján vagy egyéb okokból adódón nyilvános közlemény útján aktualizáljuk, vagy módosítsuk a jövőre vonatkozó kijelentéseket. Ezen sajtóközlemény címzettjeinek nem szabad aránytalan módon bízniuk a jövőre vonatkozó kijelentésekben, melyek kizárólag ezen sajtóközlemény napján érvényes állapotot tükrözik vissza. Ebben a sajtóközleményben ismertetett múltban előforduló trendekre vagy fejleményekre vonatkozó kijelentések nem tekinthetők olyan kijelentéseknek, miszerint ezek a trendek vagy fejlemények a jövőben is folytatódnak. Az előbbiekben feltüntetett figyelmeztetéseket a Schaeffler vagy annak nevében cselekvő személyek későbbi írásbeli, vagy szóbeli jövőre vonatkozó kijelentéseivel kapcsolatban figyelembe kell venni.

Közzétevő: Schaeffler Magyarország
Ország: Magyarország

Kapcsolódó médiatartalom

Schaeffler sajtófotók és képek felhasználása

A Schaeffler sajtóképei csak sajtómegjelenési célokra használhatók fel. Eltérő rendelkezés hiányában az összes szerzői jog és a használati jog a Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Németország), illetve leányvállalatainak tulajdonában van. A Schaeffler sajtóképeinek sokszorosítása és közzététele csak akkor engedélyezett, ha a forrásban a következő megjelölés szerepel: "Kép: Schaeffler". Így a képek ingyenesen felhasználhatók. Tilos a képek további felhasználása reklám vagy egyéb kereskedelmi célokra, különös tekintettel harmadik feleknek kereskedelmi célokra történő átadására. A képek csak a Schaeffler jóváhagyásával szerkeszthetők.

Kérjük, küldjön számunkra egy példányt, ha a Schaeffler sajtóképeit nyomtatott médiumban jelentetik meg (illetőleg elektronikus másolatot elektronikus felületen való közzététel esetén). Ha a Schaeffler sajtóképeit filmben használják fel, kérjük, értesítsenek minket, tájékoztassanak a film címéről.

A Schaeffler sajtófotóinak használatára és felhasználására Németország törvényei vonatkoznak, az érvényes jogszabályokkal összhangban. Az illetékes joghatóság helye Nürnberg, Németország.

Postázási cím:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG
Corporate Communication
Industriestrasse 1-3
91074 Herzogenaurach
Németország

presse@schaeffler.com

Letöltések

Sajtóközlemények

Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)

Oldal megosztása

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogad