A Schaeffler és a VDL Groep önvezető járműveket dob piacra

2023.08.31 | Eindhoven / Bühl
- A Schaeffler és a VDL közösen fejlesztik és gyártják a tömegközlekedéshez használt elektromos és önvezető járművek új generációját
- A Mobileye fogja a vezetési rendszert (SAE Level 4) szállítani az önvezető buszokhoz
- A Schaeffler és a VDL az IAA Mobility 2023 kiállításon mutatják be az első koncepciójárművet és az első műszaki megoldásokat
A Schaeffler és a VDL Groep közösen fejlesztik és gyártják a jövőben az elektromos önvezető buszok új generációját. A két családi vállalat a müncheni IAA Mobility 2023 kiállításon mutatja be első koncepciójárművet, valamint az önvezető buszok villamosításának és automatizálásának technológiáit. A projekthez a Schaeffler és a VDL egyesíti technológiai szakértelmét az autógyártás, a rendszerfejlesztés, a járműgyártás és a tömegközlekedési eszközök területén. Az önvezető buszok 4. szintű automatizálásához szükséges vezetési rendszer és a hozzá tartozó érzékelők a Mobileye cégtől származnak. A Schaeffler és a VDL már tárgyal a közlekedési és üzemeltető cégekkel az első kísérleti projektekről, melyek várhatóan 2025-ben kezdődnek el.
Partnerek az új mobilitásban
Világszerte változik az emberek mobilitásának módja és jellege. A közlekedési vállalatok ezért a városokban és a városi agglomerációkban alternatív koncepciókkal egészítik ki kínálatukat – teszik mindezt a fenntartható és könnyen elérhető mobilitás érdekében is. Ide tartoznak az önvezető járművek is. Ezek lehetővé teszik, hogy az emberek mobilak maradjanak, miközben a forgalom egyre nagyobb és sofőrhiány is van. A jövőben a nagyobb járműveket felváltják a kisebb önvezető shuttle buszok, különösen csúcsidőn kívül. Ezek a járművek ugyanis rugalmasan és igény szerint elérhetők applikáción keresztül is, továbbá hozzájárulnak ahhoz, hogy csökkenjen a CO2-kibocsátás és a zaj.
A szakértők azt jósolják, hogy az elkövetkező években rohamosan megnő a kereslet a sofőr nélküli transzferszolgáltatások iránt, különösen Európa, Észak-Amerika és Ázsia egyes részein. A Schaeffler és a VDL Groep a stratégiai együttműködés keretében kulcsszerepet szeretnének vállalni a fejlesztésben is. A cél ipari mennyiségben gyártható, így gyorsabban elérhető önvezető buszok létrehozása.
Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG Igazgatótanácsának elnöke úgy fogalmazott: „az önvezető járművek a modern mobilitási rendszerek szerves részévé válnak. Biztonságosan, gyorsan és egyszerűen eljuttatják az embereket A-ból B-be, és elérhetőbbé teszik a mobilitást a városokban és a vidéki területeken egyaránt. A Schaeffler a rendszerfejlesztés terén szerzett vezető szakértelmével és innovatív autóipari technológiájával aktív szerepet kíván játszani a fejlesztésben, ezzel is hozzájárulva a nagyobb fenntarthatósághoz. E cél elérése érdekében erős partnerekre támaszkodunk. Ezért örömmel tekintünk a VDL Groeppel és a Mobileyejal tervezett együttműködés elé.”
Willem van der Leegte, a VDL Groep elnök-vezérigazgatója: „Az önvezető buszok fontos szerepet fognak játszani a jövő mobilitásában. Ez a járműkoncepció tökéletesen illeszkedik a VDL által kínált átfogó mobilitási megoldásokba, amelyek magukban foglalják a designt, az elektromosítást, a csatlakoztathatóságot, az automatizálást és egyéb szolgáltatásokat. Természetesen ez a tervezett együttműködés egyben fantasztikus lehetőség arra is, hogy úttörő szerepet töltsünk be és innovatív munkát végezzünk nagyra becsült partnereinkkel, a Schaefflerrel és Mobileyejal.”
SAE 4. szint: úton, vezető nélkül
A holland VDL Groep innovatív vezető cég az autóbusz- és személygépkocsigyártás területén, valamint európaszerte első helyen áll a nehéz haszongépjárművek villamosításában. A Schaeffler vezető technológiai vállalat az elektromos hajtásláncokhoz és az innovatív futóműtechnológiákhoz szükséges rendszerek és alkatrészek terén. 2021-ben a cég bemutatott egy gördülővázat, amely egy teljesen elektromos hajtásláncot, kormányrendszert és akkumulátort egyesít egy moduláris járműplatformban.
A Schaeffler és a VDL által tervezett önvezető járművekhez a Mobileye Drive alkalmazást fogják használni, amely lehetővé teszi a SAE 4. szint szerinti automatizált vezetést.
Az alkalmazás speciálisan kifejlesztett EyeQ processzorokat, térhatású kamerákból álló redundáns érzékelőrendszereket, lidar vagy radar érzékelőket és térképészeti megoldásokat tartalmaz. Johann Jungwirth, a Mobileye autonóm járművekért felelős vezető alelnöke kiemelte: „az autonóm mobilitás teljes potenciálját - amelyre szükségünk van ahhoz, hogy jobbá tegyük társadalmunkat - csak akkor tudjuk kihasználni, ha a megfelelő technológiák biztonságosak, hozzáférhetők és méretezhetők. A Schaefflerrel és a VDL Groeppel való együttműködéssel a megfelelő stratégiát és csapatokat állítottuk össze, hogy a mobilitást, mint szolgáltatást a közeljövőben valósággá tegyük.” A Schaeffler és a VDL közötti tervezett együttműködésből származó önvezető buszok először Németországban kerülnek az utakra. Németország az első ország Európában, ahol a megfelelően jóváhagyott vezető nélküli vezetési rendszerrel (SAE Level 4) rendelkező járműveket engedélyezték a közutakon való használatra.
Iparosítás: a vevői igényektől függő termelési mennyiség
A Schaeffler és a VDL a tömegközlekedési társaságok, továbbá magánszolgáltatók megbízása alapján kívánják fejleszteni és gyártani az önvezető buszokat. Egy átfogó rendszerben fogják a járműveket üzemeltetni. Mindkét társaság megkezdte már a tárgyalásokat az érintett közlekedési társaságokkal és szolgáltatókkal. A cél a kísérleti projektek megnyerése a járművek széleskörű közúti forgalomban történő tesztelésére, valamint egy felosztható, nyílt interfészekkel rendelkező ökoszisztémába történő integrálás érdekében. Az önvezető buszok későbbi gyártási volumene a beérkező megrendelésektől függ, de 2030-tól akár évi több ezer járművet is jelenthet. A gyártás a VDL Mobilitási Innovációs Központjában, Bornban (Hollandia) zajlik majd.
A Schaeffler és a VDL shuttle járműveinek specifikációi:
- 9 ülés, ebből hat rögzített és három mozgatható ülés
- 1000 kilogramm terhelhetőség
- 5 méter hosszú, 2,2 méter széles, 2,8 méter magas,
súlya kb. 5.000 kilogramm - Belső felügyeleti rendszer közvetlen kapcsolattal a vezérlőközponttal
- Két nagymértékben integrált érzékelőrendszer, amelyek közül az egyik egy kamera alapú rendszer és egy radar vagy lidar alapú rendszer
- Nagy ajtók és alacsony padló - kerekesszék számára is alkalmas
- 70 kilometer/óra csúcssebesség
- 350 kilométer hatótáv naponta, 100 kilométer hatótáv egy akkumulátortöltéssel
Ismerje meg a Schaefflert a müncheni IAA Mobility 2023 kiállításon.
A vásáron a vállalat számos új technológiát mutat be, mely a fenntartható, hatékony és kényelmes mobilitás jövőjét támogatja – az e-cargo városi áruszállítástól, az újfajta kormányzáson, a nagy hatékonyságú elektromos és hidrogénhajtásokon át az új mobilitási koncepciókig.
Schaeffler sajtókonferencia:
2023. szeptember 4., hétfő, 11:00-11:20 (CEST): Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG Igazgatótanácsának elnöke és Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója. A helyszínen: B40-es stand, B3 csarnok / online Livestream.
Schaeffler az IAA kiállításon:
2023. szeptember 6., 16:00 - 16:45, A1 csarnok nagyszínpad: "A fenntartható autóipari értéklánc felé - Ambíciók, kihívások és együttműködés", Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója.
2023. szeptember 7., 15:00-15:45, Visionary Clubhouse, A2 csarnok: „Itt az innováció: a forradalomhoz együttműködésre van szükség! Diszruptív gondolkodás, új technológiák, új járműkoncepciók – partnerségek, mint az innováció és a változás elősegítői", Ralf Busse (mocci | CIP MOBILITY GmbH), Kersten Heineke (McKinsey Center for Future Mobility), Dennis Müller (Enchilada Franchise AG) és Claus-Dieter Schilling (Schaeffler).
Látogasson el a Schaeffler X mocci Experience kiállításra is (A3 csarnok), és próbálja ki a mocci e-cargobike-okat a Schaeffler hajtásrendszerével a Cycling & Micromobility pályán 2023. szeptember 4-től 8-ig minden nap 9:00-18:00 óra között.
Jövőre vonatkozó kijelentések és előrejelzések
Jelen sajtóközleményben bizonyos kijelentések esetében jövőre vonatkozó kijelentésekről van szó. A jövőre vonatkozó kijelentések természetüknél fogva számos olyan kockázatot, bizonytalanságot és feltételezést tartalmaznak, amelyek azt eredményezhetik, hogy a tényleges eredmények vagy fejlemények a jövőre vonatkozó kijelentésekben megadott vagy azokban utalásként szereplő eredményektől vagy fejleményektől lényegesen eltérnek. Ezek a kockázatok, bizonytalanságok és feltételezések hátrányos hatással lehetnek az ebben a dokumentumban leírt tervek és fejlesztések eredményére és pénzügyi következményeire. Nem kötelességünk, hogy új információk, jövőbeni fejlemények alapján vagy egyéb okokból adódón nyilvános közlemény útján aktualizáljuk, vagy módosítsuk a jövőre vonatkozó kijelentéseket. Ezen sajtóközlemény címzettjeinek nem szabad aránytalan módon bízniuk a jövőre vonatkozó kijelentésekben, melyek kizárólag ezen sajtóközlemény napján érvényes állapotot tükrözik vissza. Ebben a sajtóközleményben ismertetett múltban előforduló trendekre vagy fejleményekre vonatkozó kijelentések nem tekinthetők olyan kijelentéseknek, miszerint ezek a trendek vagy fejlemények a jövőben is folytatódnak. Az előbbiekben feltüntetett figyelmeztetéseket a Schaeffler vagy annak nevében cselekvő személyek későbbi írásbeli, vagy szóbeli jövőre vonatkozó kijelentéseivel kapcsolatban figyelembe kell venni.
Közzétevő: Schaeffler Magyarország
Ország: Magyarország
Schaeffler sajtófotók és képek felhasználása
A Schaeffler sajtóképei csak sajtómegjelenési célokra használhatók fel. Eltérő rendelkezés hiányában az összes szerzői jog és a használati jog a Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Németország), illetve leányvállalatainak tulajdonában van. A Schaeffler sajtóképeinek sokszorosítása és közzététele csak akkor engedélyezett, ha a forrásban a következő megjelölés szerepel: "Kép: Schaeffler". Így a képek ingyenesen felhasználhatók. Tilos a képek további felhasználása reklám vagy egyéb kereskedelmi célokra, különös tekintettel harmadik feleknek kereskedelmi célokra történő átadására. A képek csak a Schaeffler jóváhagyásával szerkeszthetők.
Kérjük, küldjön számunkra egy példányt, ha a Schaeffler sajtóképeit nyomtatott médiumban jelentetik meg (illetőleg elektronikus másolatot elektronikus felületen való közzététel esetén). Ha a Schaeffler sajtóképeit filmben használják fel, kérjük, értesítsenek minket, tájékoztassanak a film címéről.
A Schaeffler sajtófotóinak használatára és felhasználására Németország törvényei vonatkoznak, az érvényes jogszabályokkal összhangban. Az illetékes joghatóság helye Nürnberg, Németország.
Postázási cím:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG
Corporate Communication
Industriestrasse 1-3
91074 Herzogenaurach
Németország
Sajtóközlemények
Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)