Schaeffler E-Axle RepSystem-M A Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions bemutatja a Hyundai Ioniq elektromos motorjához fejlesztett első javító készletet
2024.09.06 | Frankfurt/Budapest
- A Schaeffer Vehicle Lifetime Solutions első E-Axle RepSystem-M rendszere lehetővé teszi a motor javítását a Hyundai Ioniq e-tengelyeiben
- A műhelyeknek nem kell többé az egész motort vagy a teljes tengelyt kicserélniük
- A készlet tartalmazza a szakszerű csapágycseréhez szükséges összes alkatrészt - tömítőanyaggal együtt
A Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions (VLS) az E-Axle RepSystem-M rendszerrel a piacon elsőként és jelenleg egyedüli beszállítóként a frankfurti Automechanika kiállításon mutatja be a Hyundai Ioniq AE-EV első generációja (2016-2019-es gyártási év, 88 kW-os EM09 motor) e-tengely motorjának javítókészletét. Ez azt jelenti, hogy mostantól lehetőség van az e-tengely motorjának sérült csapágyainak cseréjére ahelyett, hogy cserélni kelljen a teljes motort vagy a teljes e-tengelyt. Az autó tulajdonosa – a tengelycserével összehasonlítva – négy számjegyű eurós összeget takarít meg a javításnak köszönhetően, amely csak valamivel időigényesebb, mint a tengely cseréje.
A Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions szerint az elektromos hajtásláncban megtalálható elektromos motorok hibáinak közel fele a hibás csapágyakra vezethető vissza, ami hallható és érezhető rezgéseket, zajt, vibrációt és durva hangzás (NVH=noise, vibration and harshness) eredményez. Ha ez egy első generációs Hyundai Ioniq esetében fordul elő, akkor az új E-Axle RepSystem-M tartalmazza a szakszerű javításhoz szükséges összes alkatrészt.
A rotorcsapágyakon kívül - a Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions speciálisan az alkalmazáshoz kiválasztott csapágyakat szállítja - a csomag tartalmaz egy tengelytömítő gyűrűt, egy rotortengely O-gyűrűt, lapos tömítéseket és tömítőpasztát a házhoz. Olyan részletes és könnyen érthető, lépésről-lépésre leírt javítási útmutató is rendelkezésre áll, amelyben feltüntetésre kerültek a biztonságos beszereléshez szükséges meghúzási nyomatékok is. További támogatás van előkészítés alatt képzések vagy webináriumok formájában.
Megoldások elektromos sebességváltók és motorok javításához
Európában jelenleg 44 000 első generációs Hyunai Ioniq van forgalomban, amelyek életkora öt és nyolc év között van. „Az elektromos járművek növekvő flottájának igényeihez igazodva folyamatosan bővítjük e-mobilitási portfóliónkat. Az E-Axle RepSystem-M rendszerrel lehetővé tesszük az elektromos motorok javítását, és ezzel egy fontos új kategóriával bővítjük kínálatunkat az e-tengelyek szakszerű javítását illetően” - mondja Maik Evers, a Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions Powertrain Systems termékmenedzsmentjének vezetője. És nem ez az egyetlen bővítés: a program eddig a Volkswagen e-Golfban végzett sebességváltó-javításokat fedte le az E-Axle RepSystem-G rendszerrel, amely a 2022. évi Automechanika kiállításon került bemutatásra. Ez a sebességváltó megoldás mostantól az Automechanika 2024 kiállításon az első generációs Hyundai Ioniq-hoz is elérhető lesz. Emellett idén további, más gyártók e-tengelyeihez fejlesztett készletekkel bővül a kínálat.
A javítási megoldásokkal a Schaeffler alapvető lépéseket tesz a mobilitás változásának területén. „Mi a Schaefflernél OE sebességváltókat, elektromos motorokat és teljesítményelektronikát fejlesztünk és gyártunk. A sorozatgyártás területén megszerzett szakértelem, valamint piaci ismereteink lehetővé teszik számunkra, hogy szakértőként innovatív és piacorientált megoldásokat fejlesszünk a piac számára” - teszi hozzá Stephan Niese, az ePowertrain Vehicle Lifetime Solutions globális termékmenedzsment igazgatója.
Az E-Axle RepSystem-M az Automechanika kiállításon elérhető. A Schaeffler elektronikus katalógusaiban minden fontos információ megtalálható a kereskedők és a műhelyek számára, melyeket a TecDoc már megkapott. A Schaeffler-üzletág továbbá partnerével, a GEDORE Automotive vállalattal közösen kifejlesztette az „E-Drive Stator Lift”-et, ami egy speciális szerszám az elektromotorok szakszerű javításához, és amellyel a rotor és az állórész érintkezés nélkül szétszerelhető és összeszerelhető, és amely jelenleg nullszériás gyártásban van.
Közzétevő: Schaeffler Automotive Aftermarket GmbH & Co. KG
Ország: Magyarország
Schaeffler sajtófotók és képek felhasználása
A Schaeffler sajtóképei csak sajtómegjelenési célokra használhatók fel. Eltérő rendelkezés hiányában az összes szerzői jog és a használati jog a Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Németország), illetve leányvállalatainak tulajdonában van. A Schaeffler sajtóképeinek sokszorosítása és közzététele csak akkor engedélyezett, ha a forrásban a következő megjelölés szerepel: "Kép: Schaeffler". Így a képek ingyenesen felhasználhatók. Tilos a képek további felhasználása reklám vagy egyéb kereskedelmi célokra, különös tekintettel harmadik feleknek kereskedelmi célokra történő átadására. A képek csak a Schaeffler jóváhagyásával szerkeszthetők.
Kérjük, küldjön számunkra egy példányt, ha a Schaeffler sajtóképeit nyomtatott médiumban jelentetik meg (illetőleg elektronikus másolatot elektronikus felületen való közzététel esetén). Ha a Schaeffler sajtóképeit filmben használják fel, kérjük, értesítsenek minket, tájékoztassanak a film címéről.
A Schaeffler sajtófotóinak használatára és felhasználására Németország törvényei vonatkoznak, az érvényes jogszabályokkal összhangban. Az illetékes joghatóság helye Nürnberg, Németország.
Postázási cím:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG
Corporate Communication
Industriestrasse 1-3
91074 Herzogenaurach
Németország
Sajtóközlemények
Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)