Keresési kifejezés

Stabil pénzügyi eredményeket hozott az átmenet éve a Schaeffler számára

Pressrelease Stage Image
CEO Klaus Rosenfeld

2025.03.05 | Herzogenaurach

  • A Schaeffler-csoport árfolyamhatásoktól megtisztított bázison 12,9 százalékkal, 18,2 milliárd euróra növeli bevételeit a Vitesco negyedik negyedéves konszolidációjával (előző év: 16,3 milliárd euró)
  • A speciális tételek előtti EBIT 811 millió euró (előző év: 1.187 millió euró), a speciális tételek előtti EBIT-árrés 4,5 százalék volt (előző év: 7,3 százalék).
  • Az Automotive Technologies divízió növekedésről számol be az E-mobility területén, a Vehicle Lifetime Solutions divízió növeli bevételét és nyereségességét, a Bearings & Industrial Solutions divízió bevétele a piaci körülmények miatt csökken
  • Az M&A tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow erős értéket mutat 363 millió euróval
  • 0,25 euró összegű osztalékjavaslat törzsrészvényenként
  • Kilátások a négy üzletágat magában foglaló egyesített vállalat számára

A Schaeffler csoport ma közzétette a 2024-es évre vonatkozó eredményeit. Az időszak árbevétele 18,2 milliárd euró volt (előző év: 16,3 milliárd euró). Az árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel-növekedés 12,9 százalékot tett ki, ami a fúzió következtében megszűnt Vitesco Technologies Group AG („Vitesco”) leányvállalatai által elért bevételeknek tulajdonítható. Ezek a leányvállalatok 2024. október 1. óta teljes körűen konszolidálásra kerülnek a konszolidált pénzügyi kimutatásokban, és 1.949 millió eurós bevételt realizáltak, amelyek egy ún. Külön divízió alatt kerültek elszámolásra.

A Schaeffler AG 811 millió eurós nyereséget ért el a pénzügyi eredmény, a nyereségadók (EBIT) és a speciális tételek figyelembevétele előtt (előző év: 1.187 millió euró). Ez 4,5 százalékos EBIT-árrést jelent a speciális tételek előtt (előző év: 7,3 százalék). A Schaeffler-csoport szabad cash flow-ja a beszámolási időszakban a M&A-tevékenységekkel kapcsolatos be- és kifizetések előtt 363 millió eurót tett ki (előző év: 421 millió euró), és meghaladta a 2024. július 22-én módosított előrejelzést [200-300 millió euró]. A 2024. évi 632 millió eurós nettó veszteséget (előző év: 309 millió eurós nettó nyereség) kedvezőtlenül befolyásolták a részben szerkezetátalakítási költségekből eredő 725 millió eurós speciális tételek. Az egy részvényre jutó nyereség -0,86 euró volt (előző év: 0,46 euró). A speciális tételek előtti nettó nyereség a 93 millió euró összeget érte el (előző év: 623 millió euró).

„A kedvezőtlen piaci környezet ellenére az elmúlt évben fontos mérföldköveket értünk el a vállalat jövője szempontjából. Ennek ellenére az EBIT elmaradt várakozásainktól, és ezt tükrözi a divízióink vegyes teljesítménye is. Míg az Automotive Technologies divízió ellenállónak bizonyult, illetve a Vehicle Lifetime Solutions ismét erős eredményt tudott felmutatni, addig a Bearings & Industrial Solutions bevétele és eredménye csökkent. Ezekre a kihívásokra a 2024. november 5-én bemutatott, a versenyképesség hosszú távú növelését célzó strukturális intézkedésekkel válaszolunk. A négy termékorientált divíziót magában foglaló, újrarendezett struktúránkkal optimistán tekintünk a jövőbe. Az áprilisi éves közgyűlésnek 25 eurócent osztalékot fogunk javasolni.” - mondta Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG vezérigazgatója.

1. táblázat – Főbb adatok a Schaeffler-csoport

Automotive Technologies – Növekedés az E-mobilitynél
A járműgyártás visszaesése által jellemzett gyenge autóipari környezet ellenére az Automotive Technologies divízió árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számított bevétele csak kis mértékben, 0,1 százalékkal maradt el az előző évitől. A divízió összesen 6.955 millió eurós bevételt ért el (előző év: 7.035 millió euró), 1,0 százalékponttal meghaladva a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek csökkent globális termelését (1,1 százalékos csökkenés). Az E-Mobility üzletág bevételei minden régióban nőttek - különösen erőteljesen az európai és az amerikai régióban -, és 12,6 százalékkal több bevételt termeltek az év során, árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva. Az üzletág megrendelésállománya is ismét biztatóan alakult, 2024-ben 4,7 milliárd eurót tett ki. Az Engine & Transmission Systems és a Chassis Systems üzletágak 2,9 százalékos, illetve 3,8 százalékos csökkenést regisztráltak az árfolyamhatásoktól megtisztított bevétel tekintetében.

A divízió speciális tételek előtti EBIT-je 294 millió eurót tett ki az év során (előző év: 339 millió euró), ami 4,2 százalékos (előző év: 4,8 százalék) speciális tételek előtti EBIT-arányos nyereséget jelent.

Vehicle Lifetime Solutions – Folytatódik az erős teljesítmény
A Vehicle Lifetime Solutions divízió 2024-ben jelentős, 16,9 százalékos, árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel-növekedést ért el, így az árbevétel 2.579 millió euróra emelkedett (előző év: 2.241 millió euró). Ez elsősorban a volumenekben tapasztalható növekedésnek volt köszönhető.

A tárgyévben a divízió speciális tételek előtti EBIT-je 30,1 százalékkal 427 millió euróra nőtt (előző év: 328 millió euró), ami 16,6 százalékos (előző év: 14,6 százalék) speciális tételek előtti EBIT-arányos nyereséget jelent. A növekedés elsősorban a volumenek és az értékesítési árak kedvező hatásának tulajdonítható.

Bearings & Industrial Solutions – Növekedés két régióban is
A Bearings & Industrial Solutions divízióban a tárgyévben az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számított bevétel 4,5 százalékkal, 6.570 millió euróra csökkent (előző év: 6.960 millió euró). A visszaesés az európai régióban a volumenek, valamint a kínai régióban az értékesítési árak hatására következett be elsősorban. Az amerikai kontinensen (3,0 százalék) és az ázsiai/csendes-óceáni térségben (2,1 százalék) azonban növekedés volt tapasztalható ezen pénzügyi mutató tekintetében.

A speciális tételek előtti EBIT ugyanebben az időszakban 48,2 százalékkal 273 millió euróra csökkent (előző év: 527 millió euró). A speciális tételek előtti EBIT-árrés 4,2 százalékot tett ki (előző év: 7,6 százalék).

Külön divízió – A Vitesco konszolidálása
A Külön divízió tartalmazza a Vitesco Technologies Group AG tőkemódszerrel elért eredményét (mintegy 38,9 százalék) az első kilenc hónapra vonatkozóan, valamint az egyesülés következtében megszűnt Vitesco Technologies Group AG leányvállalatainak tevékenységét; ezek a leányvállalatok 2024. október 1-je óta teljes körűen konszolidálásra kerülnek a konszolidált pénzügyi kimutatásokban, és 2024 negyedik negyedévében 1.949 millió euró árbevételt hoztak. A 2024-ben bevezetett új divízió összességében 2.084 millió eurós árbevételt, -183 millió eurós speciális tételek előtti EBIT-et és -8,8 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrést ért el.

2. táblázat – Főbb adatok Divíziók

Erős szabad cash flow – Beruházások az előző évi szinten

A M&A tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow 363 millió euró volt az év során (előző év: 421 millió euró).

A tárgyi eszközökbe történő beruházásokra és az immateriális javakra fordított kifizetések (Capex) 956 millió eurós összege 18 millió euróval magasabb az előző évihez képest (előző év: 938 millió euró). Ez 5,3 százalékos árbevételhez viszonyított beruházási arányt jelent (előző év: 5,7 százalék). Az újrabefektetési ráta 1,08 volt (előző év: 1,00).

A Schaeffler-csoport nettó pénzügyi adóssága 2024. december 31-én 4.834 millió eurót tett ki (2023. december 31-én: 3.189 millió euró). A nettó pénzügyi adósság és a saját tőke aránya (gearing ratio) ezen a napon 121,8 százalékra nőtt (2023. december 31.: 81,5 százalék).

A Schaeffler-csoport mérlegfőösszege 2024. december 31-én 21.370 millió euró volt (2023. december 31-én: 15.016 millió euró), míg a foglalkoztatottak száma elérte a 115 055 főt.

„A Vitesco integrációjára fordított pénzkiáramlás ellenére erős M&A tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow-t generáltunk. Ez a vállalat ellenálló képességét mutatja, és részben annak köszönhető, hogy továbbra is fegyelmezetten kezeljük a készleteinket. Ezzel megalapozzuk a Schaeffler-csoport jövőjét és hosszú távú sikerességét, még a jelenlegi kihívásokkal teli piaci helyzetben is.” - mondta Claus Bauer, a Schaeffler AG pénzügyi igazgatója.

Osztalékjavaslat – 0,25 euró törzsrészvényenként

Az Igazgatótanács és a Felügyelőbizottság az éves közgyűlésnek törzsrészvényenként 0,25 euró osztalékot javasol a 2024. évre (előző év: 0,45 euró/szavazati joggal nem rendelkező törzsrészvény és 0,44 euró/törzsrészvény), hogy a részvényesek megfelelően részesedhessenek a vállalat 2024. évi teljesítményéből.

Előrejelzés – Új struktúra négy divízióval

A Schaeffler AG a csoportszintű eredmények mellett 2025. január 1-jétől a négy divízió - E-Mobility, Powertrain & Chassis, Vehicle Lifetime Solutions, valamint Bearings & Industrial Solutions - és a Külön divízió eredményeit is bemutatja. A 2024-ben a Külön divízióban konszolidált Vitesco eredmények átvezetésre kerülnek a többi divízióba. A Külön divízió azon üzleti tevékenységeket egyesíti, amelyek a következő három kategória valamelyikébe sorolhatók: start-up vállalkozások, kiválasztott funkcionális egységek külső üzleti tevékenységei, valamint olyan üzleti tevékenységek, amelyekből a Schaeffler-csoport általában 12-18 hónapon belül kiszáll.

„A Vitesco Technologies-szal való sikeres egyesülést követően a Schaeffler erős helyzetben van az előtte álló kihívások leküzdéséhez. Minden bizonnyal a 2025-ös évet továbbra is a volatilitás fogja jellemezni. Óvatosan optimista kilátásaink is ezt tükrözik. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy nyolc termékcsaládunkkal és gyártási technológiáinkkal sikerrel foglaljuk el a vezető mozgástechnológiai vállalat pozícióját. - nyilatkozta Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG vezérigazgatója.

A Schaeffler csoport 2025-re 23-25 milliárd eurós árbevételre számít. Ezzel egyidejűleg a vállalat 2025-re 3-5 százalékos, speciális tételek előtti EBIT-arányos nyereséget vár.

A M&A tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow tekintetében a Schaeffler-csoport -200-0 millió közötti összeggel számol 2025-re. Ez a várakozás az integrációs tevékenységekkel és a strukturális átalakításokkal kapcsolatos jelentős készpénzkiáramlást tükrözi.

3. táblázat – Outlook

1 Az S&P Global Mobility© [IHS Markit Light Vehicle Production Forecast (Base), January 2025] által szolgáltatott információt tartalmazza. Minden jog fenntartva.

Az Igazgatótanács tagjainak fotói itt találhatók: www.schaeffler.com/en/executive-board


Jövőre vonatkozó kijelentések és előrejelzések
Jelen sajtóközleményben bizonyos kijelentések esetében jövőre vonatkozó kijelentésekről van szó. A jövőre vonatkozó kijelentések természetüknél fogva számos olyan kockázatot, bizonytalanságot és feltételezést tartalmaznak, amelyek azt eredményezhetik, hogy a tényleges eredmények vagy fejlemények a jövőre vonatkozó kijelentésekben megadott vagy azokban utalásként szereplő eredményektől vagy fejleményektől lényegesen eltérnek. Ezek a kockázatok, bizonytalanságok és feltételezések hátrányos hatással lehetnek az ebben a dokumentumban leírt tervek és fejlesztések eredményére és pénzügyi következményeire. Nem kötelességünk, hogy új információk, jövőbeni fejlemények alapján vagy egyéb okokból adódón nyilvános közlemény útján aktualizáljuk, vagy módosítsuk a jövőre vonatkozó kijelentéseket. Ezen sajtóközlemény címzettjeinek nem szabad aránytalan módon bízniuk a jövőre vonatkozó kijelentésekben, melyek kizárólag ezen sajtóközlemény napján érvényes állapotot tükrözik vissza. Ebben a sajtóközleményben ismertetett múltban előforduló trendekre vagy fejleményekre vonatkozó kijelentések nem tekinthetők olyan kijelentéseknek, miszerint ezek a trendek vagy fejlemények a jövőben is folytatódnak. Az előbbiekben feltüntetett figyelmeztetéseket a Schaeffler vagy annak nevében cselekvő személyek későbbi írásbeli, vagy szóbeli jövőre vonatkozó kijelentéseivel kapcsolatban figyelembe kell venni.

Közzétevő: Schaeffler Magyarország
Ország: Magyarország

Kapcsolódó médiatartalom

Schaeffler sajtófotók és képek felhasználása

A Schaeffler sajtóképei csak sajtómegjelenési célokra használhatók fel. Eltérő rendelkezés hiányában az összes szerzői jog és a használati jog a Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Németország), illetve leányvállalatainak tulajdonában van. A Schaeffler sajtóképeinek sokszorosítása és közzététele csak akkor engedélyezett, ha a forrásban a következő megjelölés szerepel: "Kép: Schaeffler". Így a képek ingyenesen felhasználhatók. Tilos a képek további felhasználása reklám vagy egyéb kereskedelmi célokra, különös tekintettel harmadik feleknek kereskedelmi célokra történő átadására. A képek csak a Schaeffler jóváhagyásával szerkeszthetők.

Kérjük, küldjön számunkra egy példányt, ha a Schaeffler sajtóképeit nyomtatott médiumban jelentetik meg (illetőleg elektronikus másolatot elektronikus felületen való közzététel esetén). Ha a Schaeffler sajtóképeit filmben használják fel, kérjük, értesítsenek minket, tájékoztassanak a film címéről.

A Schaeffler sajtófotóinak használatára és felhasználására Németország törvényei vonatkoznak, az érvényes jogszabályokkal összhangban. Az illetékes joghatóság helye Nürnberg, Németország.

Postázási cím:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG
Corporate Communication
Industriestrasse 1-3
91074 Herzogenaurach
Németország

presse@schaeffler.com

Letöltések

Sajtóközlemények

Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)

Oldal megosztása

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogad