A Schaeffler jól kezdte a 2025-ös évet

2025.05.07 | Herzogenaurach
- Az 5,9 milliárd eurós árbevétel valamelyest elmarad az előző évitől (pro-forma előző év első negyedév: 6,1 milliárd euró), 2,9 százalékos csökkenést mutat az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva
- A speciális tételek előtti EBIT-árrés 4,7 százalék volt, elérve az előző évi szintet (pro-forma előző év első negyedév: 4,7 százalék)
- Az E-Mobility divízió szilárd árbevétel növekedést produkált, kétszámjegyű speciális tételek előtti EBIT-árrés mutatható ki a Powertrain & Chassis, a Vehicle Lifetime Solutions, és a Bearings & Industrial Solutions divízióknál
- Az M&A tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow -155 millió euró (pro-forma előző év első negyedév: -272 millió euró)
- Megerősítették a 2025-re vonatkozó egész éves előrejelzést
A Schaeffler-csoport közzétette 2025 első negyedévére vonatkozó eredményeit. Az év első három hónapjának árbevétele 5.924 millió euró volt; a pro-forma értékek alapján és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva az árbevétel 2,9 százalékkal elmaradt az előző évitől (pro-forma előző év: 6.141 millió euró).
A csoportszintű bevétel az első negyedévben 5,3 százalékkal csökkent az európai régióban, a pro-forma értékeket figyelembe véve és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva. Az amerikai és a Greater China régió 0,9 százalékos, illetve 5,4 százalékos bevételcsökkenésről számolt be pro-forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison. Ezzel szemben az ázsiai/csendes-óceáni régió bevételei az első negyedévben 5,7 százalékkal nőttek az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison, pro-forma alapon összehasonlítva.
A Schaeffler-csoport az első három hónapban 276 millió euró speciális tételek előtti EBIT-et ért el (pro-forma előző év: 287 millió euró). A speciális tételek előtti 4,7 százalékos EBIT-árrés az előző évhez képest stagnált, pro-forma bázison számolva.
Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG Igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: "2025 első negyedéve az első alkalom, amikor a Schaeffler-csoport négy termékorientált divízióból álló egyesített vállalatként számol be eredményeiről. Az első negyedév eredményeivel jól kezdtük a 2025-ös évet. A piaci környezet továbbra is kockázatos és bizonytalan. A szerteágazó portfoliónk biztosítja számunkra a szükséges ellenálló képességet, és segít bennünket abban, hogy még ebben a környezetben is sikeresek legyünk és a kitűzött céljainkat elérjük."
E-Mobility – Jelentősen nőtt az árbevétel, a rendelésállomány 3 milliárd euró
Az E-Mobility divízió az első negyedévben 1.174 millió eurós árbevételt ért el, ami 9,6 százalékos árfolyamhatásoktól megtisztított növekedést jelent pro-forma alapon számolva (pro-forma előző év: 1.089 millió euró). A növekedés elsősorban termékfelfutásoknak tulajdonítható az európai, amerikai és ázsiai/csendes-óceáni régiókban. A divízió első negyedéves rendelésállománya 3 milliárd eurót tett ki.
A beszámolási időszakban -268 millió eurós speciális tételek előtti EBIT keletkezett (pro-forma előző év: -324 millió euró), ami -22,9 százalékos, speciális tételek előtti EBIT-árrést jelent az első negyedévben (pro-forma előző év: -29,8 százalék). A speciális tételek előtti EBIT-árrés javulása, pro-forma bázison számolva, elsősorban a gyártási volumenek kedvező hatásának volt köszönhető.
Powertrain & Chassis – 12,4 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrés
2025 első negyedévében a Powertrain & Chassis divízió árbevétele 10,7 százalékkal csökkent az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison, pro-forma alapú összehasonlításban számolva, főként az európai régióban tapasztalt piacvezérelt volumencsökkenés miatt. A divízió 2.302 millió eurós összbevételt ért el (pro-forma előző év: 2.588 millió euró), és 2,8 milliárd eurós megrendelésállományról számolt be a beszámolási időszakban.
A Powertrain & Chassis divízió 286 millió eurós speciális tételek előtti EBIT-et generált az első negyedévben (pro-forma előző év: 328 millió euró). A speciális tételek előtti EBIT-árrés 12,4 százalékot tett ki (pro-forma előző év: 12,7 százalék), elsősorban a volumenek hatásának következményeként.
Vehicle Lifetime Solutions – 15,7 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrés
A Vehicle Lifetime Solutions divízió árbevétele a beszámolási időszakban 10,7 százalékkal, pro-forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva 783 millió euróra nőtt (előző év: 717 millió euró), elsősorban a magasabb volumeneknek köszönhetően.
Az első negyedévben 123 millió eurós speciális tételek előtti EBIT keletkezett (pro-forma előző év: 114 millió euró). A 15,7 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrés közel azonos az előző évi értékkel, pro-forma összehasonlításban (pro-forma előző év: 15,8 százalék), az árfolyamveszteségeket a volumenek és az értékesítési árak kedvező hatása ellensúlyozni tudta.
Bearings & Industrial Solutions – A speciális tételek előtti EBIT-árrés 10,1 százalék
A Bearings & Industrial Solutions divízió árbevételei pro-forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva 2,1 százalékkal csökkentek 2025 első negyedévében, főként az európai régióban bekövetkezett piaci alapú volumencsökkenés miatt. A divízió összesen 1.627 millió eurós árbevételt ért el (pro-forma előző év: 1.663 millió euró).
Az üzletág 164 millió eurós speciális tételek előtti EBIT-et ért el (pro-forma előző év: 190 millió euró). A speciális tételek előtti EBIT-árrés 10,1 százalékot tett ki (pro-forma előző év: 11,4 százalék). Az előző évhez viszonyított csökkenés elsősorban az európai régióban tapasztalt, piac által vezérelt volumencsökkenésnek tudható be.
Szabad cash flow – A szezonális tényezők miatt negatív, de jobb az előző évinél
A szezonális tényezők miatt a M&A tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow -155 millió euró volt az első negyedévben (pro-forma előző év: -272 millió euró). A tárgyi eszközökbe történő beruházásokra és az immateriális javakra fordított kifizetések (Capex) 250 millió eurót tettek ki 2025 első negyedévében (pro-forma előző év: 317 millió euró).
Az anyavállalat részvényeseinek tulajdonítható nettó nyereség 83 millióra rúgott. Az egy törzsrészvényre jutó nyereség 0,09 euró volt.
A Schaeffler-csoport nettó pénzügyi adóssága 2025. március 31-én 5.013 millió eurót tett ki. A nettó pénzügyi adósságnak a speciális tételek előtti EBITDA-hoz viszonyított aránya pro-forma bázison 2025. március 31-én 2,2 volt. A nettó pénzügyi adósságnak a saját tőkéhez viszonyított aránya (tőkeáttételi mutató) 122,6 százalék.
Claus Bauer, a Schaeffler-csoport pénzügyi vezérigazgatója elmondta: "A Schaeffler-csoportnak, a folyamatos átalakulás és a kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére is sikerült az előző évi szinten tartania eredményességét 2025 első negyedévében. A szabad cash flow-t szezonális tényezők befolyásolják, de jelentősen jobb, mint az előző évben. Továbbra is nagy gondot fordítunk pénzügyi erőforrásaink kezelésére. Mivel a 2025-ös év jól indult, az elkövetkező negyedévekben az erősségeink kiaknázására koncentrálunk, és következetesen folytatjuk a vállalat jövő felé való orientációját, a dinamikus kereskedelmi és geopolitikai helyzet ellenére."
A vállalat 2025. március 31-én 113.682 alkalmazottat foglalkoztatott világszerte.
Megerősített előrejelzés – A kereskedelmi konfliktusok növelik a tervezhetőség hiányát
A Schaeffler-csoport Igazgatótanácsa 2025. április 28-i ülésén megerősítette a 2025. február 18-án kiadott előrejelzését.
A Schaeffler jelenleg felülvizsgálja az érvényben lévő vámszabályozások hatásainak enyhítését célzó intézkedéseit és végrehajtja azokat. A dinamikus helyzetre való tekintettel a végleges kvantitatív elemzés jelenleg csak bizonyos mértékig lehetséges.
Ennek alapján a Schaeffler-csoport 2025-ben továbbra is 23-25 milliárd euró árbevétellel számol. Emellett a vállalat 2025-ben 3-5 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrést prognosztizál. A M&A tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow esetében a Schaeffler-csoport várakozása változatlanul -200-0 millió euró.
„A kihívásokkal teli környezet ellenére fenntartjuk előrejelzésünket, tudatában annak, hogy a jelenlegi kereskedelempolitikai viták növelik a tervezési megbízhatóság hiányát” - mondta Klaus Rosenfeld.
1 A pro-forma összehasonlító értékek a Vitesco 2024. január 1-i megvásárlását feltételezik, ebből következően az előző évi értékek teljes egészében tartalmazzák azokat. További információ a 2025. első negyedévi időközi beszámoló 4. oldalán található. A fenti 2024. évi pro-forma értékek és a kapcsolódó információk nem képezték a 2024. évi pénzügyi kimutatások ellenőrzésének tárgyát.
YAz Igazgatótanács tagjainak fotói elérhetők az alábbi hivatkozáson: www.schaeffler.com/en/executive-board
Jövőre vonatkozó kijelentések és előrejelzések
Jelen sajtóközleményben bizonyos kijelentések esetében jövőre vonatkozó kijelentésekről van szó. A jövőre vonatkozó kijelentések természetüknél fogva számos olyan kockázatot, bizonytalanságot és feltételezést tartalmaznak, amelyek azt eredményezhetik, hogy a tényleges eredmények vagy fejlemények a jövőre vonatkozó kijelentésekben megadott vagy azokban utalásként szereplő eredményektől vagy fejleményektől lényegesen eltérnek. Ezek a kockázatok, bizonytalanságok és feltételezések hátrányos hatással lehetnek az ebben a dokumentumban leírt tervek és fejlesztések eredményére és pénzügyi következményeire. Nem kötelességünk, hogy új információk, jövőbeni fejlemények alapján vagy egyéb okokból adódón nyilvános közlemény útján aktualizáljuk, vagy módosítsuk a jövőre vonatkozó kijelentéseket. Ezen sajtóközlemény címzettjeinek nem szabad aránytalan módon bízniuk a jövőre vonatkozó kijelentésekben, melyek kizárólag ezen sajtóközlemény napján érvényes állapotot tükrözik vissza. Ebben a sajtóközleményben ismertetett múltban előforduló trendekre vagy fejleményekre vonatkozó kijelentések nem tekinthetők olyan kijelentéseknek, miszerint ezek a trendek vagy fejlemények a jövőben is folytatódnak. Az előbbiekben feltüntetett figyelmeztetéseket a Schaeffler vagy annak nevében cselekvő személyek későbbi írásbeli, vagy szóbeli jövőre vonatkozó kijelentéseivel kapcsolatban figyelembe kell venni.
Közzétevő: Schaeffler Magyarország
Ország: Magyarország
Sajtóközlemények
Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)