Stabilan zárta 2025 első félévét a Schaeffler

2025.08.06 | Herzogenaurach
- A 11,8 milliárd euró árbevétel valamelyest elmarad az előző évitől (pro forma előző év első félév: 12,4 milliárd euró), 2,6 százalékos csökkenést mutat az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva
- A speciális tételek előtti EBIT-árrés 4,1 százalékkal az előző évi szinten maradt (pro forma előző év első félév: 4,3 százalék)
- Az E-Mobility és a Powertrain & Chassis árrése a várakozásoknak megfelelően alakult, a Vehicle Lifetime Solutions jelentős mértékben hozzájárult az eredményekhez, a Bearings & Industrial Solutions speciális tételek előtti EBIT-árrése változatlan
- Az M&A tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow -128 millió euróra javult az első hat hónapban (pro forma előző év első félév: -597 millió euró), pozitív speciális tételek előtti szabad cash flow 2025. második negyedévben
- Megerősítették a 2025-re vonatkozó egész éves előrejelzést
A Schaeffler-csoport közzétette 2025 első félévére vonatkozó időközi pénzügyi jelentését. Az év első hat hónapjának árbevétele 11.845 millió euró volt; a pro forma értékekhez viszonyítva és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva az árbevétel 2,6 százalékkal elmaradt az előző évitől (pro forma előző év: 12.421 millió euró).
Csoportszinten a regionális tendenciák változó képet mutatnak a beszámolási időszakban. Míg az európai és a Greater China régió bevételei pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva 5,2, illetve 6,1 százalékkal csökkentek az előző év szintjéhez képest, addig az amerikai és az ázsiai/csendes-óceáni régió bevételei 0,9, illetve 5,5 százalékkal nőttek pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva.
A Schaeffler-csoport 2025 első hat hónapjában 482 millió euró speciális tételek előtti EBIT-et ért el (pro forma előző év: 531 millió euró). A speciális tételek előtti 4,1 százalékos EBIT-árrés megegyezett az előző évivel, pro forma alapon összehasonlítva (pro forma előző év: 4,3 százalék).
Klaus Rosenfeld, a Schaeffler-csoport vezérigazgatója így nyilatkozott: „A Schaeffler-csoport 2025 első félévében sikeresen haladt előre új, négy termékorientált divízióból álló struktúrája mentén. Az E-Mobility divíziónál tapasztalt tendencia biztató, akárcsak a Vehicle Lifetime Solutions divízió változatlanul erős teljesítménye, amely továbbra is hozzájárul a vállalat stabilitásához és erejéhez. A szerteágazó portfoliónk lehetővé teszi számunkra, hogy kompenzáljuk a Powertrain & Chassis és a Bearings & Industrial Solutions divíziók piaci tényezők által okozott bevételcsökkenését. A kihívásokkal teli piaci környezet és a folyamatban lévő integráció ellenére a Schaeffler-csoport jó úton halad afelé, hogy teljes mértékben kihasználja működési potenciálját, és a korábbiaktól is erőteljesebben összpontosítson ügyfelei kiszolgálására.”
E-Mobility – Markáns rendelésállomány
Az E-Mobility divízió bevételei 2025 első félévében 9,7 százalékkal, 2.419 millió euróra nőttek pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva (pro forma előző év: 2.268 millió euró). Ez elsősorban az elektromos járművek gyártásában tapasztalt bővülésnek tulajdonítható. Különösen az európai és az amerikai régiókban történt termékfelfutások járultak hozzá a növekedéshez. A divízió megrendelésállománya 2025 első félévében 4,6 milliárd eurót tett ki, ebből 1,6 milliárd euró a 2025 második negyedévében jelentkezett.
A beszámolási időszakban -461 millió eurós speciális tételek előtti EBIT-et realizált a vállalat (pro forma előző év: -584 millió euró), ami -19,0 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrést jelent (pro forma előző év: -25,7 százalék). Ez a kedvező tendencia elsősorban a gyártási volumenek növekedésének volt köszönhető. A divízió második negyedéves speciális tételek előtti EBIT-je -192 millió euró volt (pro forma előző év: -260 millió euró), ez -15,5 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrésnek felel meg (pro forma előző év: -22,0 százalék).
Powertrain & Chassis – A speciális tételek előtti EBIT-árrés elmarad az előző évitől
2025 első félévében a Powertrain & Chassis divízió árbevétele 9,1 százalékkal, 4.547 millió euróra csökkent pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva (pro forma előző év: 5.103 millió euró). Ennek fő oka elsősorban az európai régióban működő nagy gyártók általi kereslet mérséklődésében keresendő. A belső égésű motorral felszerelt járművek gyártása ugyancsak visszaesett globális szinten. A portfólió stratégiai racionalizálása is hatással volt az eredményekre. A divízió megrendelésállománya 2025 első félévében 4,7 milliárd eurót tett ki, ebből 1,9 milliárd euró a 2025 második negyedévben jelentkezett.
A Powertrain & Chassis divízió 509 millió eurós speciális tételek előtti EBIT-et generált a beszámolási időszakban (pro-forma előző év: 648 millió euró). A speciális tételek előtti EBIT-árrés 11,2 százalékot tett ki a 2025 első hat hónapjában (pro-forma előző év: 12,7 százalék), elsősorban a volumenek és az árfolyamveszteségek hatásának következményeként.
Vehicle Lifetime Solutions – Ismét jelentős hozzájárulás az eredményhez
A Vehicle Lifetime Solutions divízió árbevétele a beszámolási időszakban 6,3 százalékkal nőtt, pro-forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva, elsősorban a volumenhatásnak köszönhetően. A divízió összesen 1.564 millió euró bevételt ért el (pro forma előző év: 1.505 millió euró).
A speciális tételek előtti EBIT 235 millió euró volt (pro forma előző év: 243 millió euró), ez 15,0 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrést jelent (pro forma előző év: 16,1 százalék). A pro forma alapon számított csökkenés elsősorban az árfolyamveszteségeknek és a bevétel összetételének köszönhető.
Bearings & Industrial Solutions – A speciális tételek előtti EBIT-árrés változatlan
A Bearings & Industrial Solutions divízió árbevétele a 2025 első félévében 1,3 százalékkal, pro-forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva 3.241 millió euróra csökkent (pro forma előző év: 3.342 millió euró). A csökkenés elsősorban az európai régióban tapasztalt, piaci tényezők által okozott volumencsökkenésnek tulajdonítható.
A divízió a beszámolási időszakban 257 millió euró speciális tételek előtti EBIT-et ért el (pro forma előző év: 263 millió euró). A speciális tételek előtti 7,9 százalékos EBIT-árrés pro forma alapon megegyezett az előző évivel (pro forma előző év: 7,9 százalék).
Szabad cash flow – Jelentős javulás pro forma alapon
Az M&A tevékenységekhez kapcsolódó be- és kifizetések előtti szabad cash flow -128 millió eurót tett ki az első félévben, ami pro forma alapon jelentősen javult jelent (pro forma előző év: -597 millió euró ). A tárgyi eszközökbe történő beruházásokra és az immateriális javakra fordított kifizetések (Capex) 455 millió eurót tettek ki a beszámolási időszakban (pro forma előző év: 648 millió euró).
Claus Bauer, a Schaeffler-csoport pénzügyi vezérigazgatója kijelentette: „A Schaeffler-csoport 2025 első felében sikeresen haladt tovább a korábban kijelölt úton. A szabad cash flow eredményeink pozitívan változtak az előző év azonos időszakához képest. A tartósan kihívásokkal teli piaci környezet és a Vitesco folyamatban lévő integrációja ellenére is sikerült az előző évi szinten tartanunk eredményességünket. Proaktív és fegyelmezett pénzügyi erőforrás-gazdálkodási megközelítésünk hatékonynak bizonyul, különösen a jelenlegi nehéz környezetben.”
Az anyavállalat részvényeseinek járó nettó eredmény az első hat hónapban 43 millió euróra rúgott; az egy törzsrészvényre jutó eredmény 0,05 euró volt.
A Schaeffler-csoport nettó pénzügyi adóssága 2025. június 30-án 5.255 millió eurót tett ki, ugyanezen a napon a nettó pénzügyi adósságnak a speciális tételek előtti EBITDA-hoz viszonyított aránya pro forma bázison 2,4 értéket mutatott. A nettó pénzügyi adósságnak a saját tőkéhez viszonyított aránya (tőkeáttételi mutató) 156 százalék volt.
2025. június 30-án a vállalat alkalmazottainak száma világszerte 112.858 fő volt.
A Schaeffler-csoport előrejelzése megerősítve – Marad a magas volatilitás
A Schaeffler-csoport Igazgatótanácsa 2025. április 28-i és 2025. július 28-i ülésein megerősítette a 2025. február 18-án kiadott előrejelzését.
„A kihívásokkal teli környezet, a Vitesco integrációs folyamata, valamint a Schaeffler-csoport további átalakulása ellenére fenntartjuk előrejelzésünket. Meggyőződésünk, hogy sokrétű piaci pozíciónknak köszönhetően megfelelő módon és kellő rugalmassággal tudunk reagálni valamennyi előttünk álló kihívásra” – mondta Klaus Rosenfeld.
1 A pro-forma összehasonlító értékek a Vitesco 2024. január 1-i megvásárlását feltételezik, ebből következően az előző évi értékek teljes egészében tartalmazzák azokat. További információ a 2025. első félévi időközi beszámoló 7. oldalán található. A fenti 2024. évi pro-forma értékek és a kapcsolódó információk nem képezték a 2024. évi pénzügyi kimutatások ellenőrzésének tárgyát.
2 Tartalmazza a szerződéses gyártáshoz kapcsolódó egyszeri Vitesco-kifizetéseket, amelyek elsősorban a fizetési feltételek módosításából adódnak.
Az Igazgatótanács tagjainak fotói elérhetők az alábbi hivatkozáson: www.schaeffler.com/en/executive-board
Jövőre vonatkozó kijelentések és előrejelzések
Jelen sajtóközleményben bizonyos kijelentések esetében jövőre vonatkozó kijelentésekről van szó. A jövőre vonatkozó kijelentések természetüknél fogva számos olyan kockázatot, bizonytalanságot és feltételezést tartalmaznak, amelyek azt eredményezhetik, hogy a tényleges eredmények vagy fejlemények a jövőre vonatkozó kijelentésekben megadott vagy azokban utalásként szereplő eredményektől vagy fejleményektől lényegesen eltérnek. Ezek a kockázatok, bizonytalanságok és feltételezések hátrányos hatással lehetnek az ebben a dokumentumban leírt tervek és fejlesztések eredményére és pénzügyi következményeire. Nem kötelességünk, hogy új információk, jövőbeni fejlemények alapján vagy egyéb okokból adódón nyilvános közlemény útján aktualizáljuk, vagy módosítsuk a jövőre vonatkozó kijelentéseket. Ezen sajtóközlemény címzettjeinek nem szabad aránytalan módon bízniuk a jövőre vonatkozó kijelentésekben, melyek kizárólag ezen sajtóközlemény napján érvényes állapotot tükrözik vissza. Ebben a sajtóközleményben ismertetett múltban előforduló trendekre vagy fejleményekre vonatkozó kijelentések nem tekinthetők olyan kijelentéseknek, miszerint ezek a trendek vagy fejlemények a jövőben is folytatódnak. Az előbbiekben feltüntetett figyelmeztetéseket a Schaeffler vagy annak nevében cselekvő személyek későbbi írásbeli, vagy szóbeli jövőre vonatkozó kijelentéseivel kapcsolatban figyelembe kell venni.
Közzétevő: Schaeffler Magyarország
Ország: Magyarország
Sajtóközlemények
Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)