Keresési kifejezés

A Schaeffler erős harmadik negyedévet zárt

Schaeffler Headquarter Herzogenaurach (Photo: Schaeffler)
Schaeffler Headquarter Herzogenaurach (Photo: Schaeffler)

2025.11.04 | Herzogenaurach

  • Az első kilenc hónap 17,7 milliárd eurós bevétele valamelyest elmarad az előző év pro forma eredményétől (2025 harmadik negyedév: árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számított bevétel növekedés 1,3 százalék)
  • A speciális tételek előtti EBIT-árrés 4,2 százalékkal kissé meghaladta a pro forma előző évi értéket (2025 harmadik negyedév: 4,5 százalék)
  • Az M&A tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow 47 millió euróval jelentős javulást mutat (2025 harmadik negyedév: 175 millió euró)
  • Az M&A tevékenységek előtti szabad cash flow-ra vonatkozó 2025. évi előrejelzés 0-200 millió euróra emelkedett (korábban: -200-0 millió euró). A Bearings & Industrial Solutions divízió korrigált EBIT-árrés előrejelzése 6-8 százalékra növekedett (korábban 5-7 százalék).

A Schaeffler-csoport közzétette 2025 első kilenc hónapjának eredményeit. A vizsgált időszak bevétele 17.672 millió eurót tett ki, ami pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva 1,3 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest (pro forma előző év: 18.368 millió euró). A csoport harmadik negyedévi bevétele pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison véve 1,3 százalékkal, 5.826 millió euróra nőtt (pro forma előző év: 5.947 millió euró).

A Schaeffler-csoport az év első kilenc hónapjában 2,2 százalékkal, illetve 5,3 százalékkal növelte bevételét az amerikai és az ázsiai/csendes-óceáni régiókban pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva. Az európai és kínai régió bevételei ugyanebben az időszakban 4,0 százalékkal és 3,6 százalékkal csökkentek pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva.

A Schaeffler-csoport a vizsgált időszakban 746 millió euró speciális tételek előtti EBIT-et ért el (pro forma előző év: 737 millió euró). A speciális tételek előtti EBIT-árrés 4,2 százalékkal kissé meghaladta az előző évit, pro forma alapon számolva (pro forma előző év: 4,0 százalék).

Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG vezérigazgatója így nyilatkozott: „Az első kilenc hónap eredményei ismét bizonyítják vállalatunk stabilitását és ellenállóképességét. Sikeresen reagáltunk a kereslet változásaira. Ez tükröződik az E-Mobility divízió EBIT-árrésének további javulásában és a Vehicle Lifetime Solutions divízió erős teljesítményében, amivel a csoport eredményéhez folyamatosan hozzájárul. A Powertrain & Chassis divízió a várakozásoknak megfelelően teljesített, míg a Bearings & Industrial Solutions divízió az operatív teljesítmény jelentős javulásának köszönhetően növelte EBIT-árrését. Eközben, egy évvel az akvizíciót követően, jó ütemben haladunk a Vitesco integrációjával, a jövőben még jobban kiaknázzuk ezt az új erősségünket, további előnyöket biztosítva ügyfeleink számára.”

Table 1 - Key financials of the Schaeffler Group

E-Mobility – Kétszámjegyű növekedés az Electric Drives üzletág bevételeiben
Az E-Mobility divízió bevételei 2025 első kilenc hónapjában pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva 7,9 százalékkal nőttek, és elértek a 3.705 millió eurót (pro forma előző év: 3.534 millió euró). A bevétel növekedése elsősorban az elektromos járművek gyártásának növekedéséből adódott. Így az Electric Drives, valamint a Controls üzletágak bevételei pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva az év első kilenc hónapjában jelentős, 17,7 százalékos, illetve 8,1 százalékos növekedést mutattak, elsősorban az európai és amerikai régiókban megvalósult termékbevezetéseknek köszönhetően.

A divízió megrendelésállománya 5,8 milliárd eurót tett ki az első kilenc hónapban, ebből 1,2 milliárd euró a harmadik negyedévre esett.

A beszámolási időszakban elért speciális tételek előtti EBIT -650 millió euró volt (pro forma előző év: -798 millió euró). Ez -17,5 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrést jelent (pro forma előző év: -22,6 százalék). A speciális tételek előtti EBIT-árrés pro forma alapon számított javulása elsősorban a megnövekedett termelési volumennek köszönhető.

Powertrain & Chassis – 11,1 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrés
A 2025 első kilenc hónapjának bevétele pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva 6,4 százalékkal, 6.741 millió euróra csökkent (pro forma előző év: 7.378 millió euró). Ennek fő oka elsősorban az európai régióban működő nyugati gyártók általi kereslet mérséklődése volt, ezt a kínai régióban elért harmadik negyedéves növekedés sem tudta teljes mértékben ellensúlyozni. A portfólió stratégiai racionalizálása további hatással volt az eredményre. A divízió kilenc hónapos megrendelésállománya 6,3 milliárd eurót tett ki, ebből 1,6 milliárd euró a harmadik negyedévben jelentkezett.

A Powertrain & Chassis divízió a jelentési időszakban 751 millió speciális tételek előtti euró EBIT-et ért el (pro forma előző év: 873 millió euró). Az ebből adódó speciális tételek előtti EBIT-árrés 2025 első kilenc hónapjában 11,1 százalékot tett ki (pro forma előző év: 11,8 százalék), elsősorban a termelési volumenek és az árfolyamok kedvezőtlen hatása miatt.

Vehicle Lifetime Solutions – 15,1 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrés
A Vehicle Lifetime Solutions divízió árbevétele a beszámolási időszakban pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva 5,0 százalékkal, 2.303 millió euróra nőtt (pro forma előző év: 2.245 millió euró). A növekedés nagyrészt a volumenhatásnak köszönhető.

A kilenc hónapos időszak 348 millió eurós speciális tételek előtti EBIT eredménye megegyezik az előző évi értékkel (pro forma előző év: 347 millió euró), mindez 15,1 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrést jelent (pro forma előző év: 15,4 százalék). Ez a tendencia elsősorban a volumenek és az árak kedvező hatásának köszönhető, amelyet ugyanakkor a bevétel összetétele és az árfolyamhatások ellensúlyoztak.

Bearings & Industrial Solutions – az előző évit meghaladó EBIT-árrés
A Bearings & Industrial Solutions divízió bevétele az első kilenc hónapban 4.811 millió euró volt, ami pro forma alapon és az árfolyamhatásoktól megtisztított bázison számolva megegyezik az előző évivel (pro forma előző év: 4.940 millió euró), mivel a kínai régióban elért volumennövekedés semlegesítette a piaci tényezők miatt bekövetkezett volumen csökkenést az európai régióban.

A divízió a jelentési időszakban 382 millió euró speciális tételek előtti EBIT-et ért el (pro forma előző év: 367 millió euró). A speciális tételek előtti EBIT-margó javulása 7,9 százalékra (pro forma előző év: 7,4 százalék) elsősorban a működési teljesítmény javulásának köszönhető, különösen a gyártóüzemekben.

Table 2 - Key financials by division

Szabad cash flow – Jelentős javulás pro forma alapon számolva
A kilenc hónapos időszakban az M&A tevékenységekhez kapcsolódó pénzbeáramlások és -kiáramlások előtti szabad cash flow 47 millió eurót tett ki, ami jelentősen meghaladja a pro forma előző évi -960 millió eurós értéket . 2025 harmadik negyedévében a Schaeffler-csoport 175 millió euró szabad cash flow-t generált az M&A tevékenységekhez kapcsolódó pénzbeáramlások és -kiáramlások előtt (pro forma előző év: -364 millió euró). Ez a növekedés a javuló jövedelmezőségnek, a fegyelmezett készletgazdálkodásnak és a piaci környezet által diktált óvatos beruházási politikának köszönhető. A tárgyidőszakban az ingatlanokra, gépekre és berendezésekre, valamint immateriális javakra fordított beruházások (capex) 699 millió eurót tettek ki (pro forma előző év: 1.072 millió euró).

Christophe Hannequin, a Schaeffler-csoport pénzügyi vezérigazgatója így fogalmazott: „2025 első kilenc hónapjában sikeresen javítottuk jövedelmezőségünket és csökkentettük beruházásainkat. Ugyanakkor megőriztük működési erőnket, köszönhetően a célzott befektetéseknek. Ez a megközelítés tükröződik a jelentési időszak alatt pro forma alapon növekvő szabad cash flow-ban, különösen a harmadik negyedév tekintetében. Ez a teljesítmény segít megvalósítani a tőkeáttételi arány javítására vonatkozóan kitűzött célunkat.”

Az anyavállalat részvényeseire eső nettó veszteség a kilenc hónapos időszakban 244 millió eurót tett ki. Az egy törzsrészvényre jutó eredmény -0,26 euró volt. Az eredményt negatívan befolyásolta a szoftverlicencek értékvesztése. A speciális tételek előtti, az anyavállalat részvényeseinek tulajdonítható nettó eredmény 55 millió euróra rúgott a beszámolási időszak vonatkozásában.

A Schaeffler Csoport nettó pénzügyi adóssága 2025. szeptember 30-án 5.108 millió eurót tett ki, ugyanezen a napon a nettó pénzügyi adósságnak a speciális tételek előtti EBITDA-hoz viszonyított aránya pro forma bázison 2,3 értéket mutatott. A nettó pénzügyi adósságnak a saját tőkéhez viszonyított aránya (tőkeáttételi mutató) 163,6 százalék volt.

2025. szeptember 30-án a vállalat alkalmazottainak száma világszerte 112.035 fő volt (2024. december 31.: 115.055 alkalmazott).

Kilátások – Az M&A tevékenységek előtti szabad cash flow-ra vonatkozó előrejelzés emelkedik
A Schaeffler-csoport Igazgatótanácsa 2025. október 28-i ülésén megerősítette a 2025. február 18-án kiadott, a bevételekre és az EBIT-árrésre vonatkozó előrejelzést, valamint 0-200 millió euróra emelte az M&A tevékenységekhez kapcsolódó pénzbeáramlások és -kiáramlások előtti szabad cash flow-ra vonatkozó előrejelzést.

A Bearings & Industrial Solutions divízió esetében a vállalat most 6-8 százalékos speciális tételek előtti EBIT-árrést vár, és továbbra is 6-6,75 milliárd euró közötti árbevétellel számol.

Table 3 - Outlook

Klaus Rosenfeld, a Schaeffler-csoport vezérigazgatója így nyilatkozott: „Az M&A tevékenységek előtti szabad cash flow-ra vonatkozó előrejelzésünk emelése a Schaeffler-csoport 2025 első kilenc hónapjának kedvező működési eredményeit tükrözi. A Bearings & Industrial Solutions divízió jövedelmezőségének javítását célzó intézkedéscsomagunk hatásai érzékelhetők. A Bearings & Industrial Solutions divízió jövedelmezőségének további javítására számítunk.”

1 A pro-forma összehasonlító értékek a Vitesco 2024. január 1-i megvásárlását feltételezik, ebből következően az előző évi értékek teljes egészében tartalmazzák azokat. További információ a 2025. első kilenc hónapjára vonatkozó időközi beszámoló 4. oldalán található. A fenti 2024. évi pro-forma értékek és a kapcsolódó információk nem képezték a 2024. évi pénzügyi kimutatások ellenőrzésének tárgyát.

2 Tartalmazza a szerződéses gyártáshoz kapcsolódó egyszeri Vitesco-kifizetéseket, amelyek elsősorban a fizetési feltételek módosításából adódnak.

Az Igazgatótanács tagjainak fotói elérhetők az alábbi hivatkozáson: www.schaeffler.com/en/executive-board


Jövőre vonatkozó kijelentések és előrejelzések
Jelen sajtóközleményben bizonyos kijelentések esetében jövőre vonatkozó kijelentésekről van szó. A jövőre vonatkozó kijelentések természetüknél fogva számos olyan kockázatot, bizonytalanságot és feltételezést tartalmaznak, amelyek azt eredményezhetik, hogy a tényleges eredmények vagy fejlemények a jövőre vonatkozó kijelentésekben megadott vagy azokban utalásként szereplő eredményektől vagy fejleményektől lényegesen eltérnek. Ezek a kockázatok, bizonytalanságok és feltételezések hátrányos hatással lehetnek az ebben a dokumentumban leírt tervek és fejlesztések eredményére és pénzügyi következményeire. Nem kötelességünk, hogy új információk, jövőbeni fejlemények alapján vagy egyéb okokból adódón nyilvános közlemény útján aktualizáljuk, vagy módosítsuk a jövőre vonatkozó kijelentéseket. Ezen sajtóközlemény címzettjeinek nem szabad aránytalan módon bízniuk a jövőre vonatkozó kijelentésekben, melyek kizárólag ezen sajtóközlemény napján érvényes állapotot tükrözik vissza. Ebben a sajtóközleményben ismertetett múltban előforduló trendekre vagy fejleményekre vonatkozó kijelentések nem tekinthetők olyan kijelentéseknek, miszerint ezek a trendek vagy fejlemények a jövőben is folytatódnak. Az előbbiekben feltüntetett figyelmeztetéseket a Schaeffler vagy annak nevében cselekvő személyek későbbi írásbeli, vagy szóbeli jövőre vonatkozó kijelentéseivel kapcsolatban figyelembe kell venni.

Közzétevő: Schaeffler AG
Ország: Magyarország

Letöltések

Sajtóközlemények

Csomag (Sajtóközlemény + médiatartalom)

Oldal megosztása

Az optimális használat elérése érdekében a Schaeffler cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal további használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. További információk

Elfogad