Vonatatómotorok és hajtóműcsapágyak
Testreszabott meghajtó koncepciók
A modern meghajtással kapcsolatos koncepciók magukban foglalják a magasfokú és gyors elérhetőség iránti növekvő követelményeket. Ebből a célból a Schaeffler integrált gördülőcsapágy-megoldásokat nyújt az elektromos hajtáskoncepciók minden gyártója számára olyan innovatív termékekkel, amelyeket az ügyfélspecifikus kritériumok alapján házon belül fejlesztünk ki, és amelyek költséghatékony megoldásokat kínálnak.
Áramáthaladás miatti károk megelőzése
Ha a körülmények kedvezőtlenek, az elektromos motorok csapágyait az áramáthaladás könnyen károsíthatja. A Schaeffler számos innovatív megoldást kínál ennek megakadályozására. A belső és külső gyűrűket oxid kerámia bevonattal, a hibrid csapágyakat pedig kerámia gördülő elemekkel látták el. . A bevonattal rendelkező csapágyak a rétegvastagságtól függően minimum 500 V vagy maximum 1000 V feszültség levezetésére alkalmasak. A kerámia gördülő elemekkel ellátott hibrid csapágyak még ennél is jobb védelmet nyújtanak.
Gördülő elemek kerámiából
Az FAG hibrid csapágyak ideális alternatíváját jelentik az Insutect csapágyaknak. A hibrid csapágyak gyűrűi gördülőcsapágy-acélból készülnek, míg a gördülőelemek kerámiából, így tökéletesen ellenállók a kopással szemben és elektromos áram szigetelőként funkcionálnak.
A hibrid csapágyak hosszabb kenési élettartamot biztosítanak a hagyományos, élethosszig tartó kenésekkel szemben. Továbbá, a hibrid modellek költséghatékonyabbak a kisebb méretű csapágyak esetében, mint a kerámia bevonatú csapágyak. A hibrid csapágyak golyóscsapágy és hengergörgős csapágy kivitelben kaphatók.
Előnyök a kerámia bevonatú csapágyakhoz képest:
- A hibrid csapágyak maximális ellenállást biztosítanak az elektromos áram áthaladásával szemben.
- A hibrid csapágyak kisebb súrlódás mellett nagyobb fordulatszámra képesek, így kisebb hőmérsékleten tudnak működni.
- A hibrid csapágyak jobb vészhelyzeti jellemzőkkel rendelkeznek, mint a standard csapágyak.
Az acél golyóscsapágyakhoz képest a hibrid golyóscsapágyak a következő tulajdonságokkal rendelkeznek:
- Azonos dinamikus terhelési értékek Cr
- 30%-kal alacsonyabb statikus terhelés C0R
- 20%-kal magasabb határértékek nG
Magas üzemi teljesítmény
Az elektromos teherszállító mozdonyokban az úgynevezett marok csapágyazásokat közvetlenül a kerékcsapágytok tengelyére szerelik. A csapágyak legfeljebb két millió kilométerre lettek tervezve.
A Schaeffler kúpgörgős csapágyai, önbeálló görgőscsapágyai és hengergörgős csapágyai biztosítják, hogy a vasúti hajtótengely csapágyazási megoldások hosszú élettartamúak legyenek. A rezgések és ütések által okozott nagy terheléseket erősített fémlemez kosaras, speciális kúpgörgős csapágyak veszik fel. További kivitelek - mint pédául a küslő gyűrűn elektromosan szigetelt csapágyak - egyedi kérésre szintén elérhetők.
Gördülőcsapágyak extrém terhelésekhez
A vasúti váltókban alkalmazott gördülőcsapágyaknak ellen kell állniuk a rendkívüli terhelésnek és a környezeti hatásoknak. Az ilyen területen használt csapágyakra vonatkozó legfontosabb jellemzők a következők: nagy fordulatszám, nagy terhelés, magas hőmérséklet, magas rezgési- és sokkterhelés.
Ebben az esetben a gördülőcsapágy kosárszerkezetét terheli deformáció. A négyponton érintkező golyóscsapágyak és hengergörgős csapágyak - elsősorban, amikor hajtás csapágyazásként használják - külső gyűrűn vezetett, tömör sárgaréz ablakkosárral rendelkeznek.