Történet
-
1920
Magyarországon az FAG ezekben az években jelent meg először golyós-csapágyaival és a II. világháborúig teljesítette partnerei megbízásait. Erről tanúskodnak az FAG Golyóscsapágy képviselet (Budapest, VIII. Práter u. 22.) által kiadott magyar nyelvű kiadványok.
A II. világháború sajnos hazánkban is károsan befolyásolta a német cégek működését, az FAG nem folytathatott tevékenységet Magyarországon.
1965
A LuK alapítása Bühlben. (LuK: a Lamellen- und Kupplungsbau (lamella- és tengelykapcsológyártás) rövidítése. A LuK az első olyan európai tengelykapcsológyártó, amely bevezeti a tányérrugós tengelykapcsolót.
1968
Létrejött az INA Wälzlager Schaeffler KG első magyarországi képviselete, melynek fő feladata a vevői kapcsolatok kialakítása és műszaki tanácsadás volt. Ettől kezdődően folyamatosan bővült és bővül az INA és az FAG magyarországi partnereinek száma.
-
1986
Az INA konszern arra törekedett, hogy a „keleti” országokban is képviseltesse magát, ennek következtében ebben az évben az FAG saját műszaki tanácsadó irodát nyitott.
1987
FAG Képviseleti Irodát nyitott
1988
Az INA is megnyitotta saját műszaki tanácsadó irodáját.
-
1991
Az INA cég 100%-os INA tulajdonú Kft-t alapított.
1996
Szombathelyi telephelyünket a világszerte tevékenykedő LuK vállalatcsoport 100%-os magyarországi leányvállalataként az év májusában alapította.
1997
Az építkezés a januári alapkőletételt követően az év elején kezdetét vette. A próbagyártás novemberben indult.
1998
Január: Elindult a teljes termelés az előző év végi sikeres próbagyártás után.
1998
Szeptember: Az év szeptemberében hivatalos keretek között, rangos vendégek részvételével gyáravató ünnepség mellett nyílt nappal várta a LuK Savaria Kft. az érdeklődőket.
1999
Megalakult a csapágyak köszörülését és összeszerelését végző FAG Automotive Hungary Ipari Kft. Első csapatunk 1999. május 1-én összesen 9 főből állt. Az indulást a schweinfurti központ (a németországi beruházó, amely 100%-ban tulajdonos) és az FAG Ausztria berndorfi gyára segítette. Ugyanezen év októberében a cég a Volvo megrendelésére elkészítette első hengergörgős csapágyát.
2000
Megalakult a csapágyalkatrészeket előállító FAG Components Ipari Kft. A növekedés üteme 2-3 havonként egy újabb gyártósor (úgynevezett cella), és további 40-50 fő dolgozó felvételét jelentette. A tervezett kiépítettség-ben a hét gyártó cella, valamint az alapműveleti (SAS) gépcsoport közel 200 dolgozója az autók szinte minden részébe gyártotta a csapágyakat: sebességváltóba, kerékagyba, vízpumpába, szíjfeszítő görgőbe.
2000
A termelés volumenbővülése lendületet vesz, amely magával hozza a területi és létszámbeli bővülést is.
2000
Május 19: AA debreceni megjelenést demonstráló megnyitó ünnepségen a két cég már több mint 530 fő dolgozót jegyzett be a vállalat névsorába, bíztató jövőt helyezve kilátásba számunkra.
-
2002
Január elsejével egyesült az INA és az FAG cégcsoport, amely névváltozással is együtt járt. Jelenleg hivatalosan Schaeffler Csoport név alatt működik az INA, a FAG és a LuK vállalatcsoport.
2003
Az Automotive és a Components egyesülése után nevünk FAG Magyarország Ipari Kft, ezzel létrejött az autóipari csapágygyártók legnagyobb "természetes" alkatrész beszállítója is, méghozzá egy telephelyen belül.
2005
INA Gördülőcsapágy Kft + FAG Képviseleti Iroda => Schaeffler Magyarország Ipari Kft.
2006-2007
Mintegy 40 millió euró (10 milliárd Ft) értékű fejlesztés valósult meg, amelynek során új XXI. századi üzem épült fel a Határ úti Ipari Parkban. A jelenleg közel 1200 főt foglalkoztató Kft, melynek éves forgalma megközelítőleg 60 millió €, a 90 milliméter alatti kúpgörgős csapágyak gyártásának európai központja. Az évi 10 millió darab csapágy előállítására képes gyár fejlődése ma is töretlen: a debreceni telephely növekedése látványos: építkezések, géptelepítések, létszámbővítés, új munkahelyek teremtése, egy új vállalat létrehozását követő mennyiségi fejlődés korszaka.
2007
Folyamatosan növekvő, jelenleg 1200 főt foglalkoztató üzemünk 2006-os éves forgalma meghaladta a 90 Milliárd forintot. Termékskálánkon kuplungszerkezetek, kuplungtárcsák és kéttömegű lendítőkerekek számos változata szerepel.